Jak wskazują badania RelishMix, SMU dla filmu “La La Land” wyniosło 41,3 mln. Jest to wskaźnik obejmujący łączną liczbę wyświetleń i subskrypcji na YouTube, kliknięć “Lubię to” na Facebooku oraz obserwatorów na Twitterze i Instagramie. Samych tylko wyświetleń na YouTube było ponad 25 mln, a muzyk John Legend, wykonawca jednej z kluczowych piosenek w filmie, był liderem wyświetleń przez ponad 28 dni. Drugie miejsce pod względem liczby aktywności zajął “Lion. Droga do domu” osiągając SMU 17,2 mln. Kolejny film to “Manchester By The Sea” z 7,3 mln aktywności.
W porównaniu z rokiem ubiegłym, zaangażowanie odbiorców w mediach społecznościowych w związku z Oscarami wzrosło czterokrotnie. Podczas gdy “Zjawa”, która miała wówczas najlepszy wynik, osiągnęła 10,9 mln SMU, “Pokój” - był drugi z 4,3 mln, a “Spotlight”, który zdobył statuetkę za najlepszy film miał tylko 1,8 mln. W tym roku widoczny jest wyraźny związek między wpływami z biletów, które dla produkcji “La La Land” wyniosły ponad 340 mln dolarów, a wynikami w mediach społecznościowych.

Gdyby to social media wskazywały zwycięzcę po ogłoszeniu nominacji a przed ogłoszeniem rzeczywistych laureatów, “La La Land” wygrałby mimo wszystko. Według analityków z ListenFirst Media od ogłoszenia nominacji 27 stycznia przez około miesiąc był on wyszukiwany w Wikipedii i wspominany w wypowiedziach na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Tumblr ponad 2 miliony razy, natomiast “Moonlight”, który był przez niektórych wskazywany jako faworyt, zyskał tylko 986 000 wyszukiwań w Wikipedii i wzmianek w social media, co daje mu mniej niż połowę ruchu, który osiągnął “La La Land”.
Statystyki ListenFirst Media pokazują, że aktywności w mediach społecznościowych również w kategorii “najlepsza aktorka pierwszoplanowa” byłyby zgodne z werdyktem oscarowego jury. Wzmianki o roli Emmy Stone pojawiły się w 40 7000 Tweetach. Inaczej sprawa wygląda jednak jeśli chodzi o nagrodę dla najlepszego aktora pierwszoplanowego. Nie bez znaczenia pozostał fakt, że użytkownicy social media są o zdecydowanie niższej średniej wieku niż głosujący z Akademii Filmowej - najczęściej dyskutowali oni na temat Ryana Goslinga, wspominając o nim w 25 800 Tweetach, kolejny - Denzel Washington miał 14 600 Tweetów, podczas gdy zwycięzca był zupełnie inny - Casey Affleck.

Co ważnego może powiedzieć PR-owcom ruch w mediach społecznościowych dotyczący Oskarów? - Public relations od dawna korzysta z narzędzia polegającego na analizie udziału głosów. Kiedyś, poprzez zbieranie wycinków z gazet, obecnie przez monitorowanie mediów w czasie rzeczywistym - mówi Anna Dziedzic, Managing Director 365 agencja. - Informacje związane z nagrodami mogą ukazywać skuteczny harmonogram dla lokowania produktu i ustawiania reklam - a co za tym idzie, być wskazówką do wzrostu potencjalnych przychodów.
dostarczył
infoWire.pl











