Z danych firmy Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że Agora w 2010 roku na reklamę outdoorową wydała cennikowo 53,67 mln zł, czyli o 26 proc. mniej niż rok wcześniej. Firma pozostała jednak największym marketerem na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Warto zauważyć, że do Agory należy spółka AMS zarządzająca ponad 45 tys. nośników outdoorowych (zobacz szczegółowe zestawienie nośników wszystkich firm).
Również inni czołowi marketerzy zmniejszyli budżety na reklamę outdoorową. PTK Centertel wydał na to 10 proc. mniej niż w 2009 roku, a P4 – 24 proc. mniej. Z drugiej strony PTC przeznaczyła na reklamę zewnętrzną 9 proc. więcej.
Ogółem wydatki pięciu największych marketerów były o 13 proc. niższe niż rok wcześniej. Jak szacuje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, całościowa wartość polskiego rynku outdoorowego spadła w ub.r. o 0,7 proc. (więcej na ten temat).












