Patryk Pacenko zakłada Runner Media. Co w ofercie?

Patryk Pacenko po kilku latach pracy m.in. w Lidl Polska i PepsiCo zakłada własną firmę doradczo-szkoleniową Runner Media. Będzie się specjalizować m.in. w audycie działań digitalowych i technologii – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Patryk Pacenko zakłada Runner Media. Co w ofercie?
Patryk Pacenko startuje z Runner Media

Jak mówi Patryk Pacenko, Runner Media to odpowiedź na realne potrzeby rynku: brak transparentności w działaniach mediowych, dynamiczne zmiany w obszarze technologii reklamowej oraz rosnące znaczenie narzędzi AI w optymalizacji kosztów i procesów.

Nowa agencja na rynku

Pacenko przez lata budował struktury in-house media w firmach, takich jak Lidl Polska, TVN, Volkswagen Group Polska i PepsiCo Europe, odpowiadając za wszystkie etapy wdrożeń: od strategii i technologii, po rekrutację zespołów i wdrażanie standardów pracy oraz procesów.

– Po realizacji czterech dużych projektów in-house w różnych branżach, zauważyłem, że największym wyzwaniem jest nie samo planowanie kampanii, ale brak zrozumienia, jak działa cały ekosystem digital marketingu, szczególnie w obszarze martech i programmatic. Postanowiłem założyć Runner Media, aby wspierać firmy nie tylko doradztwem, ale też realnymi wdrożeniami, które poprawiają wyniki i ograniczają koszty – mówi Pacenko.

Trzy obszary działalności Runner Media

Runner Media specjalizuje się w trzech głównych obszarach:

Budowa kompetencji In-house – pomoc w tworzeniu zespołów wewnętrznych odpowiedzialnych za planowanie i zakup mediów digital, wdrażanie naming convention, systemów DSP i Ad Serverów oraz szkolenie zespołów.

Audyt działań digitalowych i technologii – analiza kosztów, efektywności kampanii, struktury kont reklamowych, dostępu do danych oraz kosztów zespołów marketingowych. W wielu projektach Patryk Pacenko spotkał się z sytuacją, gdzie firmy nie były właścicielami własnych kont reklamowych, a przy zmianie agencji traciły wszystkie dane i historię.

Szkolenia i wdrożenia AI w marketingu i automatyzacji procesów – Runner Media korzysta z kilkudziesięciu narzędzi AI, a Patryk ma za sobą kilka pełnych wdrożeń automatyzacji i sztucznej inteligencji, m.in. w obszarach kampanii Meta, raportowania, analityki, DCO czy lead managementu.

Cztery różne projektu in-house media

Patryk Pacenko był odpowiedzialny za stworzenie i wdrożenie czterech dużych struktur in-house. W Lidl Polska powstał wewnętrzny zespół planowania i zakupu mediów. Dział ten – jak twierdzi Pacenko – zapewnił firmie pełną niezależność od agencji, setup technologiczny i realne oszczędności.

W TVN/Discovery menedżer pracował przy budowie zespołu tradingowego działającego jak agencja mediowa, obsługującego klientów zewnętrznych, wspieranego przez nowoczesne rozwiązania programmatic i analitykę.

W Volkswagen Group Polska z kolei powstał jeden zespół wewnętrzny dla pięciu marek, który prowadził działania w pełnym modelu in-house – od setupu kont po wdrożenia MarTech i własne narzędzia raportowe.

Natomiast w PepsiCo Europe był to projekt obejmujący 17 krajów Europy, z silnym naciskiem na MarTech, digital transformation, AI i oszczędności kosztowe. Zespół zbudowany od 5 do 37 osób w 2 lata. Plan rocznych oszczędności został osiągnięty już po 3 miesiącach, a łączne wygenerowane oszczędności przekroczyły kilka milionów dolarów. Co ważne, cały projekt był wspierany przez roadmapę, pozwalającą efektywnie reinwestować uzyskane środki.

"Efektywność to nie liczba ludzi, tylko procesy i kontrola"

Patryk Pacenko zdradza, że doświadczenia pokazały, że zespół in-house nie gwarantuje sukcesu bez jasno zdefiniowanych zasad działania.

– Spotkała nas sytuacja, w której osoba z zespółu In-House wydała budżet 120 000 euro w sposób niekontrolowany i nieefektywny. Musieliśmy szybko zareagować: wdrożyć nowe reguły, odzyskać kontrolę i zabezpieczyć procesy. Takie sytuacje są ważną lekcją i będą opisywane w kolejnych case studies Runner Media – mówi Pacenko.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele