PKO Bank Polski oraz Bank Pekao najlepiej obsługują swoje infolinie

Na połączenie z infolinią banku trzeba czekać średnio od czterech sekund do prawie dwóch minut - pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia. Liderami infolinii bankowych są PKO Bank Polski oraz Bank Pekao, które odnotowały niemal te same wyniki.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
PKO Bank Polski oraz Bank Pekao najlepiej obsługują swoje infolinie

Pierwsze dwa miejsca w rankingu infolinni bankowych ARC Rynek i Opinia zajmują PKO Bank Polski oraz Bank Pekao. Dalej są Credit Agricole oraz Bank Millennium – między tymi bankami różnica jest minimalna. Wymieniona czwórka uzyskała wynik powyżej średniej, która jest niższa od tej sprzed roku o 3,1 pkt i wynosi 80,4 pkt.

Większe spadki punktowe były widoczne w kontakcie poprzez e-mail i formularz na stronie www niż przez telefon.

grafika

*Wynik ING Banku Śląskiego dotyczy wyłącznie kontaktu telefonicznego, gdyż bank zrezygnował z tradycyjnego kontaktu mailowego i przez formularz na stronę na korzyść czatu

Liderzy rankingu ogólnego zajęli też pierwsze miejsca w rankingu kontaktu przez telefon (taki sam wynik). W przypadku kontaktu poprzez e-mail nieco lepszy wynik uzyskał PKO Bank Polski.

Największy wzrost wyników w stosunku do poprzedniej fali badania odnotowano w przypadku następujących banków: Santander Bank Polska (80,6 pkt, wzrost o 5,2 pkt), Alior Bank (70,5 pkt, wzrost o 4,9 pkt), a także Bank Millennium (86,4 pkt, wzrost o 4,1 pkt), którego wynik ogólny od dwóch lat stopniowo wzrasta - dla porównania, w kwietniu 2017 r. wynik ogólny Banku Millennium wynosił 75,1 pkt.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pko-bp-ze-wzrostami-w-bankowosci-mobilnej-3-5-mln-aktywnych-aplikacji-iko ##

45 sekund oczekiwania na połączenie z konsultantem banku

Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem to obecnie 45 sekund, przy czym wynik lidera zestawienia – Banku Pekao – jest równy 4 sekundom, a ostatniego banku w zestawieniu – mBanku – 118. W czterech bankach (Bank Pekao, PKO Bank Polski, Santander Bank i Millennium Bank) czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest krótszy niż 20 sekund.  

Czas oczekiwania na odpowiedź na pytanie zadane mailem wydłużył się w ciągu roku o 3,1 godziny (z 13,4 rok temu do 16,5 godzin obecnie). Najkrótszy czas oczekiwania na odpowiedź w kanale internetowym (krócej niż dwie godziny) – odnotowano dla Getin Banku, Banku Millennium oraz banków Pekao SA i PKO BP, przy czym liderem jest tutaj Getin Bank, który po raz pierwszy pojawił się w zestawieniu – jego wynik to 1,1 h. W przypadku mBanku i Alior Banku czas oczekiwania wynosi ponad 48 h. Ogólne wrażenie dotyczące korespondencji mailowej w porównaniu z poprzednimi falami badania zdecydowanie poprawiło się w BNP Paribas oraz w Banku Millennium, zaś pogorszyło w Alior Banku i mBanku.

Wyniki infolinii bankowych znacznie poprawiły się od pierwszej fali badania, przeprowadzonej w 2010 roku. Wtedy to średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wynosił 71 sekund (versus 45 sekund obecnie), a na odpowiedź mailową – 2,5 dnia (versus 16,5 godziny obecnie).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nowe-sekcje-na-stronie-banku-pekao ##

Banki stawiają na nowe formy kontaktu z klientem

Badanie pokazuje, że konsultanci telefoniczni wszystkich banków są dobrze przygotowani i uprzejmi, jednak są instytucje, w których czasami konsultant okazywał zirytowanie i dążył do jak najszybszego zakończenia rozmowy. Najczęściej takie przypadki zdarzyły się w bankach: Alior Bank, mBank i BNP Paribas.

- Widzimy, jak zmienia się podejście do infolinii i jakość świadczonej obsługi. W tej edycji badania okazało się, że wydłużył się czas oczekiwania na odpowiedź mailową z banku. Może to wynikać z faktu, że niektóre banki wprowadziły nowe formy komunikacji z klientem - mówi Grzegorz Sygnowski, badacz z ARC Rynek i Opinia. - Z pewnością zwiększanie kanałów kontaktowych to właściwy trop i oznaka troski o wygodę klienta. Jednak dobrze, żeby dotychczasowe kanały lub kanały, które bank ma w swojej ofercie, działały bez zarzutu. Udostępnianie adresu mailowego, gdzie nie następuje kontakt w ciągu kilku godzin wydaje się niezrozumiałe, gdyż niejako zachęca to klienta do sprawdzenia oferty innego banku - komentuje ekspert.

XIX fala badania (część telefoniczna i e-mail) została przeprowadzona techniką Mystery Caller oraz Mystery Mailing przez audytorów ARC Rynek i Opinia w miesiącach od marca do czerwca 2019 r. Badaniem objęto 11 banków: Alior Bank, BNP Paribas, Credit Agricole, Eurobank, Getin Bank, ING Bank Śląski, mBank, Bank Millennium, Bank Pekao, PKO Bank Polski oraz Santander Bank Polska. W ramach badania przeszkoleni audytorzy kontaktowali się z infoliniami banków dzwoniąc na numery podane na ich stronach www od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-22.00, zgłaszając zainteresowanie poszczególnymi produktami bankowymi lub pytając o położenie najbliższego oddziału banku. W drugiej części badania audytorzy wysyłali zapytania do banków przez e-mail lub formularz kontaktowy. Przeprowadzono łącznie N=2550 audytów, z czego N=1650 audytów telefonicznych, po N=150 dla każdego banku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję