Po zmianie formatu rośnie sprzedaż „Gazety Polskiej”. Ostro w dół „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Newsweek”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w marcu br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem - po zmianie formatu - pochwalić się mogła „Gazeta Polska”. Na czele spadków znalazł się „Wprost” ze sprzedażą na poziomie 17,5 tys. ezg.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu 2017 roku wyniosła 124 580 egz. Było to o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem była „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 4,46 proc. do 114 941 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w marcu br. wyniosła 94 917 egz., po spadku o 19,88 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 62 392 egz., po spadku o 13,36 proc.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 22,10 proc. do 43 821 egz.

6. lokatę zajęła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 9,68 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 40 972 egz. Przypomnijmy, że od marca tygodnik ten wychodzi już w magazynowym formacie i na lepszym papierze.

Na siódmym miejscu sklasyfikowany został tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w marcu br. wyniósł 27 757 egz.

Z kolei największy spadek odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik wyniósł 17 537 egz., czyli mniej o 31,53 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca siódmego na dziewiąte.

grafika

W marcu br. w porównaniu do lutego br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii też osiągnęła „Gazeta Polska”, której wynik zwiększył się o 36,52 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,67 proc., również i tutaj zanotowało „W Sieci”.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+