Spot zaczyna się od czołówki „Wiadomości’. Potem lektor opisujący jubileusz „Polityki” podkreśla komunistyczne pochodzenie pisma oraz to, że po 1989 roku „broniła postkomunizmu i walczyła z narodem i Kościołem”. W ujęciach z redakcji tygodnika eksponowane są socjalistyczne plakaty propagandowe oraz butelki i plakaty z mocnym alkoholem.
Redaktor naczelny Jerzy Baczyński przedstawiany jest jako despota, który „sprawuje tu władzę absolutną”. W ogóle w redakcji panuje skrajny patriarchat (pokazuje to scenka, w której Piotr Pytlakowski jest obsługiwany przez koleżanki) i kosmopolityzm (niektórzy pracownicy ukradkiem rozmawiają przez telefon w obcych językach) i schowane są symbole religijne (w jednym z pokojów nie ma krzyża, a obraz Matki Boskiej jest w szufladzie).
W spocie pojawia się redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz (wydawca „Polityki” i Agora w połowie ub.r. wsparły uruchomienie serwisu). Początkowo twierdzi, że sam wymyślił stronę, ale po szybkim przywołaniu do porządku przez Jerzego Baczyńskiego to jemu przypisuje zasługi w tym zakresie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/60-lat-tygodnika-polityka-sztandar-antypis-jerzy-baczynski ##
Klip zaprezentowano w piątek podczas imprezy z okazji jubileuszu „Polityki”. Materiał został przygotowany przez Roberta Kowalskiego, dziennikarza OKO.press, jako prezent dla „Polityki” na 60-lecie.

W ub.r. dwa klipy parodiujące „Wiadomości” przygotował Jacek Fedorowicz wspólnie z Nowoczesną, z programu żartował też kanał youtube'owy Baj-Kał.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/justyna-sobolewska-polityka-rozstala-sie-z-tvp-kultura-tygodnik-kulturalny ##
Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach w „Wiadomościach” pokazano kilka materiałów w mocno krytycznym tonie opisujących „Gazetę Wyborczą” i jej redaktora naczelnego Adama Michnika. W przypadku „GW” analizowano głównie spadek jej sprzedaży (m.in. to że została wyprzedzona pod tym względem przez „Super Express”) i zwolnienia grupowe w redakcji (w całej Agorze rozstano się ze 176 pracownikami), a w przypadku Michnika - zaangażowanie w działania Komitetu Obrony Demokracji oraz sugerowanie, że problemy „GW” są związane z działaniami obecnego obozu rządzącego.

„Wiadomości” w październiku i listopadzie ub.r. pokazały też serię materiałów w negatywnym tonie przedstawiających finansowanie niektórych organizacji pozarządowych, za co redakcję skrytykował m.in. minister kultury Piotr Gliński. Z kolei w TVP Info regularnie emitowane są dżingle autopromocyjne z zabawnymi wypowiedziami Ryszarda Petru.
Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 118 419 egz.











