Takie imprezy sportowe jak Euro, mundial czy igrzyska od zawsze mobilizują reklamodawców. Zarówno globalnie, jak i na szczeblach lokalnych. Lokalnie marketerzy spinają się jeszcze bardziej, gdy w zawodach sportowych startuje również kadra z ich kraju.
W Polsce jest tak teraz. Do reklamowej walki towarzyszącej tegorocznym Mistrzostwom Europy w piłce nożnej, które rozpoczęły się w piątek włączyli się nie tylko sponsorzy turnieju czy reprezentacji, tacy jak Lotos, Coca-Cola czy koncern Kia/Hyundai.
Potencjał imprezy wykorzystują również inne marki, które albo zagrzewają do wspólnej walki albo do promocji swojego wizerunku zatrudniają reprezentantów polskiej kadry narodowej.Poniżej przedstawiamy wybrane reklamy, które w Polsce nawiązują do Euro 2016.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nie-tylko-robert-lewandowski-polscy-pilkarze-przed-euro-na-boisku-reklamowym-video ##

Tak Euro 2016 wykorzystują sponsorzy turnieju i reprezentacji Polski:
Czerwone sznurówki jednoczą kibiców w kampanii Lotosu
Grupa Lotos, główny sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski, zaczęła kampanię marketingową związaną z Euro 2016. Motywem przewodnim akcji są biało-czerwone sznurówki.
W ramach akcji na stacjach Lotos i Lotos Optima dostępne są biało-czerwone sznurówki. Osoby interesujące się piłką nożną mogą ich użyć do wyrażenia swojego wsparcia dla naszej reprezentacji podczas Euro 2016 - zawiązać szunrówki np. w butach, na nadgarstku, na szyi, na antenie czy pod lusterkiem samochodu.
To kolejny element działań Grupy Lotos związany z udziałem naszej reprezentacji w Euro 2016. Od kilku tygodni na stacjach firmy dostępne są figurki najpopularniejszych polskich zawodników.
Grupa Lotos głównym sponsorem polskiej reprezentacji w piłce nożnej została w lutym 2015 roku, podpisała umowę do końca 2018 roku. Spółka już wcześniej w swoich działaniach reklamowych wykorzystywała wizerunek piłkarzy i Roberta Kubicy, m.in. w kampanii prowadzonej jesienią ub.r. W kwietniu br. firma zakończyła trzyletnią współpracę sponsorską z Kubicą.

Głównym bohaterem kampanii reklamującej akcję ze sznurówkami jest młody, waleczny piłkarz z podwórkowej drużyny, który wysyła szczęśliwe sznurówki Robertowi Lewandowskiemu, kapitanowi naszej drużyny.
Akcja reklamowa jest prowadzona m.in. w telewizji. Kreacją kampanii zajęła się agencja reklamowa Young & Rubicam Poland, a produkcją spotu (wyreżyserowanego przez Macieja Kowalczuka) - dom produkcyjny Tank. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.
Dumny jako sponsor Alior Bank - wierny jak kibic
Z okazji Euro 2016 Alior Bank zaczął pierwszą szeroko zasięgową kampanię reklamową, w której przedstawia się jako sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski.
W kampanii pod hasłem „Dumni jak sponsor, wierni jak kibice” kobiety i mężczyźni w formalnych strojach i charakterystycznych dla Alior Banku melonikach są pokazywani jak drużyna na boisku piłkarskim, w piłkarskich butach i getrach oraz z biało-czerwonymi flagami wymalowanymi na policzkach. Towarzyszy temu hasło: „Dumni jak sponsor, wierni jak kibice”.

Alior Bank oficjalnych sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski został w sierpniu 2014 roku, umowę podpisano na dwa lata.
Kampania Alior Banku obejmuje telewizję (15-sekundowy spot i 8-sekundowy billboard sponsorski, emitowane m.in. przy kronice „Biało-czerwoni” nadawanej codziennie do 10 lipca w TVP1, transmisjach meczów Euro 2016 w Polsacie i innych programach), internet (reklamy display i wideo, sekcja „Dumni z reprezentacji” w serwisie banku, konkursy na jego facebokowym fanpage’u), oddziały banku oraz marketing bezpośredni (wysyłka ponad 2 mln kartek pocztowych z Francji zachęcających do odwiedzenia placówek banku, skorzystania ze specjalnej oferty i odbioru piłkarskich gadżetów).
Kreacją spotów zajęła się agencja reklamowa PZL, a ich produkcją - Garaż Miejsce Filmowe. Za reklamy i działania w internecie odpowiada agencja Sympatico, a za planowanie i zakup mediów - dom mediowy Maxus.

Mistrzostwa smaków w McDonald’s
W związku z Euro 2016 w menu promocyjnym McDonald’s pojawiła się mistrzowska oferta, a w niej Burger Mistrzowski. Do gry wracają również lubiane, znane pozycje: kanapka Indyk z serem i pieczarkami, Kartofelki z sosem śmietanowym oraz Mozarella Sticks.

Promocję wspiera kampania reklamowa. Za kreację i produkcję reklam odpowiada agencja DDB&tribal, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Macroscope OMD. Z kolei Agencja 24/7Communication jest odpowiedzialna za działania PR oraz promocję nowych kanapek na Facebooku.
Bilety od Coca-Coli
Coca-Cola, oficjalny sponsor UEFA Euro 2016, uruchomiła w Polsce narodową promocję, w ramach której do wygrania są bilety na mecze piłkarskich mistrzostw oraz piłki z podpisem Roberta Lewandowskiego.Aby wziąć udział w promocji, należy kupić butelkę Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Fanty lub Sprite. Na nakrętkach znajdą się specjalne kody (dotyczy opakowań PET 500 ml, 1 l, 1,5 l, 1,75 l, 2,0 l i 2,25 l), które od 4 kwietnia do 3 czerwca br. będzie można rejestrować na stronie promocjapilkarska.coke.pl. Można w niej było też wygrać bilety na UEFA Euro 2016. Kody można także wymieniać na piłki z podpisem Roberta Lewandowskiego.

Szczegóły na temat promocji znajdują się na stronie promocjapilkarska.coke.pl.
Coca-Cola, wraz z siecią sklepów Biedronka, oferuje również trzy dwuosobowe pakiety VIP, które będą uprawniały do obejrzenia meczu UEFA Euro 2016 reprezentacji Polski z Irlandią Północną i Ukrainą oraz do uczestnictwa w konferencji prasowej i obejrzenia szatni zawodników. Szczegóły tej promocji można znaleźć na stronie vipbilety.pl.
Ponadto Coca-Cola wraz z radiem RMF organizuje konkurs, aby wyłonić ośmioro zwycięzców - młodych kibiców, którzy na paryskim Stade de France przed meczem Polska-Niemcy wniosą na murawę polską flagę. Konkurs ruszył 4 kwietnia br. i potrwa dwa tygodnie. Szczegółowe informacje będzie można usłyszeć na antenie RMF lub sprawdzić pod adresem rmf.fm/f/coca-cola.html.
Z okazji Euro 2016 na rynku pojawiła się również specjalna butelka Coca-Cola 500 ml, sygnowana podpisem Roberta Lewandowskiego, która dzięki specjalnym tłoczeniom na opakowaniu przypomina piłkę. Znalazło się na niej także oznakowanie UEFA Euro 2016. Dodatkowo na rynku ukazały się specjalne piłkarskie kolekcje puszek Coca-Cola 200 ml i 330 ml.
Z kolei od marca br. trwają rozgrywki Coca-Cola Cup, turnieju piłkarskiego dla młodzieży, w którym nagrodą główną jest wyjazd na Euro 2016 do Francji na mecz grupowy biało-czerwonych przeciwko Ukrainie.
Turniejowi Coca-Cola Cup oraz promocjom związanym z UEFA Euro 2016 towarzyszyć będzie kampania mediowa, a także wsparcie w mediach społecznościowych oraz w punktach sprzedaży. Za strategię, planowanie i zakup mediów online i offline odpowiada dom mediowy MediaCom, za kreację mediów i dużych formatów – McCann WorldGroup, za przygotowanie materiałów BTL - agencja Fortis, za kreację i obsługę w social media – agencja SMG Next, a za obsługę PR – Havas Sports & Entertaiment.
Kia daje bilety i promuje się piłkarsko
Koncern motoryzacyjny Kia Motors Polska prowadzi szeroko zakrojoną, wizerunkową kampanię reklamową związaną z Euro 2016.
W ramach umowy jako sponsor, Kia ma prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Kia i UEFA. Na stworzonym kilka lat temu przez Kia Motors Polska na Facebooku fanpage Kocham Football (ponad 1 166 000 fanów) prowadzone są konkursy i uruchamiane aplikacje, w których można wygrać bilety na mecze.
Lokalnie polski oddział koncernu - Kia Motors Polska prowadzić w mediach kampanię przygotowaną przez centralę w Korei oraz agencję Innocean Worldwide. Przygotowany przez Innocean spot został zaadoptowany poprzez dodanie polskich kibiców. Kampania jest zdecydowanie wizerunkowa – podkreśla związek marki z kolejnymi już mistrzostwami Europy w piłce nożnej oraz wspólne przeżywanie emocji podczas kibicowania.
W reklamach, które emitowane będą do końca mistrzostw promowany będzie najnowszy SUV Kia Sportage, m.in. przy pomocy hashtaga # HeartOfTheGame. Media zakupione zostały przez dom mediowy Havas Media a głównym kanałem będzie telewizja i pozycjonowanie przy meczach.
Inne firmy też chcą wypromować się przy okazji Euro 2016:
Orlen „najbliżej Biało-Czerwonych”
Pod hasłem „Orlen. Najbliżej Biało-Czerwonych” PKN Orlen prowadzi kampanię związaną z udziałem polskich zawodników w Euro 2016 i igrzyskach olimpijskich.
Reklamy z kampanii opowiadają o emocjach związanych z kibicowaniem, podkreślają poczucie wspólnoty Polaków. W spocie poszczególne sceny układają się w hymn kibiców zagrzewający polskich sportowców do walki.
- Wykorzystane w kampanii credo „Orlen Najbliżej” odnosi się do bliskości emocjonalnej z drużynami narodowymi i kibicami, ale też do powszechnej dostępności największej w Polsce sieci stacji paliw. Nasza marka bowiem od lat bardzo silnie kojarzy się ze sportem zarówno dzięki konsekwentnym działaniom sponsoringowym, jak i towarzysząc na co dzień tysiącom fanów na ich kibicowskim szlaku - opisuje Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu w PKN Orlen.
Hasło „Orlen Najbliżej” zadebiutowało w wizerunkowej kampanii firmy prowadzonej jesienią ub.r. Obecny etap komunikacji, oparty na sloganie „Orlen. Najbliżej Biało-Czerwonych”, ma być realizowany zarówno przy okazji Euro 2016, jak i w związku z igrzyskami olimpijskimi w Rio de Janeiro. W ramach akcji na stacjach Orlen rozdawane będą naklejki z różnorodnymi hasłami wspierającymi naszych sportowców.
Działania reklamowe są prowadzone w telewizji, prasie, internecie (reklamy wideo, aktywności w social media, serwis orlenkibicuje.pl z konkursami dla klientów) oraz na outdoorze.
Za kreację kampanii odpowiadają agencje reklamowe Scholz & Friends Warszawa oraz Just, a za planowanie mediów - dom mediowy MullenLowe MediaHub.
Polsat pokazuje, jak kibicuje
Telewizja Polsat przygotowała spot autopromocyjny związany z piłkarskim Euro 2016. W klipie występują dziennikarze programów sportowych i informacyjnych oraz gwiazdy innych produkcji nadawcy.
W spocie gwiazdy pokazują, jak przeżywają mecze naszej reprezentacji i jak jej kibicują. W klipie występują: Małgorzata Socha, Wojciech Modest Amaro, Paulina Sykut - Jeżyna, Ewa Wachowicz, Jerzy Mielewski, Anita Sokołowska, Krzysztof Ibisz, Maciej Dowbor, Joanna Liszowska, Piotr Gąsowski, Izu Ugonoh, Jarosław Gugała, Dorota Gawryluk, Rafał Maserak, Mamed Khalidov, Aleksandra Szwed, Joanna Brodzik, Paweł Wilczak, Andrzej Grabowski, Jan Kliment, Janusz Panasewicz, Mariusz Wach, Mariusz Pudzianowski i Mateusz Borek, a także prezes PZPN-u Zbigniew Boniek.
Spot, przygotowany przez zespół autopromocji Telewizji Polsat, jest emitowany w różnych kanałach nadawcy.
BZ WBK z Anną Lewandowską i Mateuszem Borkiem dwunastym zawodnikiem
Bank Zachodni WBK rozpoczyna kampanię pod hasłem „#12zawodnik” związaną z Euro 2016. Ambasadorami akcji są Anna Lewandowska i Mateusz Borek.
W kampanii BZ WBK zachęca do oglądania transmisji meczów Euro 2016 oraz kibicowania naszej reprezentacji. Uruchomiono już stronę 12zawodnik.bzwbk.pl, na której będą realizowane różnego rodzaju konkursy i inne aktywności, m.in. z youtuberami. Jednocześnie będzie prowadzona promocja, w której za skorzystanie z oferty BZ WBK klienci otrzymają oryginalny szalik i opaskę dwunastego zawodnika.
- W tej kampanii zdecydowaliśmy się na współpracę z osobami, które jednoznacznie kojarzą się ze sportem. Niezwykle popularni i lubiani, mają w sobie naturalny wdzięk, optymizm i pozytywne nastawienie. Anna Lewandowska nie tylko jako żona Roberta, ale też miłośniczka aktywnego trybu życia, diety i świadomego dbania o siebie, której porady są niezwykle popularne, Mateusz Borek jako zawsze świetnie przygotowany merytorycznie komentator młodego pokolenia, potrafiący porwać kibiców - opisuje Iwona Błońska-Orzoł, dyrektor departamentu marketingu Banku Zachodniego WBK.
Anna Lewandowska w ostatnich latach reklamowała kosmetyki Gilette Venus i Rexona oraz była ambasadorką akcji „Stop zwolnieniom z WF”. Mateusz Borek to komentator piłkarski Telewizji Polsat, która będzie transmitowała wszystkie mecze Euro 2016. Od paru lat jest też ambasadorem reklamowym firmy bukmacherskiej Betclic.
Za strategię i kreację kampanii oraz działania w internecie odpowiadają agencje Red8 Advertising i Red8 Digital, a spoty wyprodukował dom produkcyjny Propeller. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom.
BZ WBK od wielu lat promuje się przy transmisjach z meczów piłkarskiej reprezentacji Polski. W latach 2008-2010 był oficjalnym sponsorem drużyny narodowej, a w późniejszych latach nadal reklamował się przy transmisjach z jej meczów spotami z udziałem legendarnego brazylijskiego zawodnika Pelego. Z kolei przed Euro 2008 roku w reklamach banku wystąpił ówczesny trener naszej reprezentacji Leo Beenhakker.
Komunikacja marketingowa BZ WBK od lat jest oparta na wizerunku znanych osób, także zagranicznych. W poprzedniej kampanii banku brała udział Gole uOrkiestra.
RTV Euro AGD woła „Vive le Pologne”
Sieć elektromarketów RTV Euro AGD zaczęła kampanię pod hasłem „Vive le Pologne” zaplanowaną na czas piłkarskiego Euro 2016.
Reklamy pokazują parę kibiców we francuskich i polskich barwach narodowych, także na twarzach. Obok prezentowane są wybrane urządzenia dostępne w sklepach RTV Euro AGD w promocyjnej ofercie. W kampanii wykorzystywane jest hasło „Vive le Pologne” i jego różne wersje, np. „Vive le football”.
Akcja jest prowadzona od początku czerwca w internecie, na outdoorze oraz w punktach sprzedaży (materiały POS).
Kreacja kampanii została przygotowana we współpracy z agencją reklamową Brave Brain.
Piwo Lech piłkarsko-festiwalowe
Ruszyła kampania promocyjna piwa Lech (produkowanego przez Kompanię Piwowarską) związaną z piłkarskim Euro 2016 i festiwalem Przystanek Woodstock. Akcję, pod hasłem „Grasz czy grasz”, przygotowały i realizują firmy marketingowe GPD Agency, Cztery Czwarte, Lubię to - linked by Isobar i Tailor Made PR.
Kampania jest oparta na konkursie, w którym należy kupić czteropak limitowanej edycji piwa Lech (z puszkami oznaczonymi jako Lech ze wzorem koszulki kibica i napisem „Leszek” i motywami festiwalowych glanów). Następnie należy wcielić się w rolę komentatora sportowego i w jak najbardziej rozemocjonowany sposób skomentować fragment koncertu udostępniony na stronie Graszczygrasz.pl. Co tydzień na najciekawsze nagrania czeka 100 nagród. Akcja potrwa do końca czerwca.
Akcję wspiera kampania reklamowa obejmująca internet (m.in. reklamy display i aktywności w social media) oraz outdoor.
Limitowana edycja puszek Lecha została zaprojektowana przez agencję Cztery Czwarte. Kreacją kampanii zajęła się GPD Agency, za działania w internecie odpowiada agencja Lubię to - linked by Isobar, a za działania public relations odpowiada agencja Tailor Made PR.
Francuski łącznik Mitsubishi
W dniu rozpoczęcia wielkiego piłkarskiego święta polski oddział Mitsubishi Motors włączył się w nurt wydarzeń, którymi w ciągu najbliższych tygodni będą żyć miliony polskich kibiców.
Dzięki współpracy z serwisem internetowym poświęconym piłce nożnej Gol24.pl (Polska Press Grupa), który z okazji Euro 2016 startuje ze specjalnym projektem „Francuski Łącznik”, Mitsubishi Motors odgrywa rolę partnera motoryzacyjnego tego przedsięwzięcia, zapewniając „Francuskiemu Łącznikowi” pojazd niezbędny do wykonania zadania - Mitsubishi Outlander.
MediaMarkt pomaga odkryć w sobie kibica
Sieć elektromarketów Media Markt pod hasłem „Odkryj w sobie kibica!” prowadzi kampanię reklamową związaną z piłkarskim Euro 2016.
Kampania składa się z trzech spotów (w wersjach 30- i 15-sekundowych) pokazujących emocje, jakie u kibiców wywołują mecze piłkarskie. W reklamach będą też prezentowane urządzenia dostępne w sklepach Media Markt w promocyjnych ofertach. Pierwsza odsłona reklamuje telewizory i projektory.
- Za każdym razem obok niesamowitej atmosfery towarzyszącej piłkarskim rozgrywkom, obserwujemy także wzrost zainteresowania klientów nowoczesnym sprzętem, który umożliwia przeżywanie sportowych emocji w domu. Z myślą o kibicach, którzy podczas sportowych spotkań ze znajomymi i rodziną chcieliby się poczuć jak na prawdziwym stadionie, przygotowaliśmy ciekawe oferty produktowe oraz atrakcyjne warunki ich finansowania - zapowiada Andrzej Sobolik, dyrektor zarządzający siecią Media Markt.
Nowa kampania jest zmienioną odsłoną komunikacji marketingowej Media Markt pod hasłem „Odkryj w sobie dziecko!”, prowadzonej od wiosny ub.r.
Nowa akcja reklamowa potrwa do końca Euro 2016, czyli do połowy lipca. Jest realizowana w telewizji (w TVP1, TVP2, Polsacie, TVN i kanałach tematycznych), internecie (YouTube, Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) oraz radiu (m.in. Radio ZET, RMF FM, RMF Maxxx, Trójka, Jedynka).
Kreacją reklam zajęła się agencja Denmer, Merlicek & Bergmann, spoty (wyreżyserowane przez Dariusza Szendla) zrealizował dom produkcyjny Ideal Ideal. Za zakup mediów odpowiada dział planowania mediów Media Saturn Holding Polska (radio i internet) oraz dom mediowy UM (telewizja).
Niektóre firmy wspierają się współpracą z najlepszymi piłkarzami
Do grona polskich piłkarzy, których w reklamach różnych marek możemy oglądać od co najmniej kilku tygodni, dołączyli w ostatnich dniach kolejni.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/robert-lewandowski-jest-teraz-w-tak-wielu-reklamach-ze-marki-na-tym-nie-zyskaja-opinie ##
Łukasz Piszczek zapewnia, że Krispol to gwarancja spokoju
Piłkarz reprezentacji Polski i Borussi Dortmund Łukasz Piszczek został ambasadorem reklamowym firmy Krispol produkującej bramy, okna i rolety. Kampania z jego udziałem będzie prowadzona pod hasłem „Krispol - gwarancja spokoju”.
- Z roku na rok zwiększamy skalę sprzedaży eksportowej, a rynek naszych zachodnich sąsiadów jest dla nas jednym z najważniejszych. Stąd decyzja o wyborze na ambasadora marki postaci Łukasza Piszczka - sportowca rozpoznawalnego nie tylko w Polsce, ale w całej Europie - uzasadnia Grzegorz Ratajczak, dyrektor wykonawczy Krispolu. - „Pozytywne emocje związane ze sportem towarzyszą naszej marce od lat. Teraz przyszła pora, aby wynieść związaną ze sportem komunikację marketingową na jeszcze wyższy poziom - dodaje Katarzyna Kozłowska, kierownik marketingu w firmie.
Wizerunek Piszczka będzie wykorzystywany przez Krispol głównie w Polsce. Współpraca z piłkarzem jest zaplanowana długofalowo (firma nie podaje, konkretnie na jak długo podpisano umowę).
Kampania Krispolu z udziałem Łukasza Piszczka jest prowadzona od 12 czerwca pod hasłem „Krispol - gwarancja spokoju”. Jej celem jest umocnienie wizerunku firmy jako dostawcy najwyższej jakości bram, okien i rolet, stanowiących kompleksowe zabezpieczenie domu.
Akcja obejmie internet (m.in. serwisy VoD) oraz punkty sprzedaży. Kreacją reklam zajęła się agencja Kiwi Group, a za zakup mediów odpowiadają domy mediowe Media Mass 365 i Media Concept.
Robert Lewandowski na muralach z Huawei P9
W Warszawie i Gdańsku odsłonięte zostaną dwa oryginalne murale - ręcznie malowane grafiki na budynkach - z wizerunkiem Roberta Lewandowskiego, ambasadora marki Huawei. To element trwającej kampanii chińskiej firmy promującej smartfony z serii P9.
Murale związane są z trwającą od maja br. kampanią smartfona Huawei P9 z podwójnym aparatem fotograficznym. Malowidła będą eksponowane do początku lipca br. na budynku przy metrze Politechnika w Warszawie oraz przy ul. Dekerta, obok Galerii Bałtyckiej w Gdańsku.
Mural Mistrzowska "9" powstawał przez 40 godz. Za projekt i wykonanie warszawskiego malowidła odpowiada agencja Ideamo, a w Gdańsku pracowało nad nim Good Looking Studio.











