Polskie tygodniki w małym formacie?

Sukces wydania "kompaktowego" Independent oraz The Times

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

"The Times" - najstarszy brytyjski dziennik, należący do Ruperta Murdocha oraz "Independent", które od kilku tygodni ukazują się w wydaniu "kompaktowym" odnotowały wzrost sprzedaży.

Po niespełna dwóch miesiącach od wprowadzenia nowego wydania, przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnego formatu, "Independent" zwiększył sprzedaż o 2,05 proc. (do 240,3 tys. egzemplarzy).

"The Times" wystartował z kompaktowym wydaniem 25 listopada ("Independent" 30 września). Według dziennika "The Guardian" gazeta zwiększyła nakład tego wydania z 80 do 150 tys. egz. dziennie. Według nieoficjalnych danych sprzedaż mniejszego "The Times" wyniosła pierwszego dnia 34 tys. egz., a następnie wzrosła do 50 tys. dziennie.

Ta walka na kompaktowe wydania pomiędzy "Independent" i "The Times" odbiła się na kondycji klasycznych tabloidów na Wyspach. Czytelników zaczęły tracić m.in. "Daily Mirror" czy "Daily Mail". Największy brytyjski brukowiec "Sun" odnotował spadek sprzedaży na poziomie 1,98 proc. (do 3,39 mln egz.).

Wydanie "kompaktowe" jest głownie skierowane do czytelników podróżujących w transporcie miejskim.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP