Pomponik zyskuje, konkurenci tracą. Ilu użytkowników ma serwis show-biznesowy Republiki?

W sierpniu Pomponik umocnił się na pozycji lidera zasięgowego wśród serwisów show-biznesowych. Spore spadki zanotowały Pudelek, Plotek i JastrząbPost, a daleko poza czołową dziesiątką pozostaje związany z TV Republika serwis Blask Online.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Pomponik zyskuje, konkurenci tracą. Ilu użytkowników ma serwis show-biznesowy Republiki?
Fot. mockupbro.com

Według wyników badania Mediapanel w sierpniu 2025 roku Pomponika (Grupa Polsat-Interia) odwiedziło 5,93 mln internautów, co przełożyło się na 19,77 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio równe 13 minut.

Pomponik jest zdecydowanym liderem zasięgowym, natomiast na dłużej odwiedzających przyciąga Pudelek (Grupa Wirtualna Polska). Z tej drugiej witryny w sierpniu każdy z 3,9 mln użytkowników (12,99 proc. zasięgu) korzystał przeciętnie przez 20 minut i 48 sekund.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany "balance amendment", w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Natomiast po nieco ponad 10 minut internauci spędzili w części show-biznesowej Onetu i na Plejadzie (obie witryny należą do Ringier Axel Springer Polska). Ten pierwszy serwis zanotował 5,19 mln użytkowników oraz równe 10 minut średniego czasu korzystania, zaś drugi – 4,92 mln użytkowników oraz 10 minut i 43 sekundy przeciętnego czasu.

Świat Gwiazd (Iberion) przyciągnął 3,8 mln internautów, każdego średnio na 6 minut i 16 sekund, Plotek (Agora) – 3,11 mln użytkowników, przeciętnie na 5 minut i 11 sekund, a sekcja show-biznesowa Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) – 3,07 mln użytkowników, średnio na 5 minut i 33 sekundy.

Z kolei JastrząbPost (Grupa Wirtualna Polska) odwiedziło 2,23 mln internautów, spędzając średnio po 3 minuty i 51 sekund. Zestawienie zamykają dział show-biznesowy portalu "Super Expressu" (1,64 mln użytkowników oraz 3 minuty i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania) oraz Party.pl (1,56 mln odwiedzających oraz 2 minuty i 55 sekund średniego czasu).

Serwis Republiki rośnie, ale daleko poza czołówką

Pod koniec 2024 roku ruszył serwis Blask Online. Jego szefem i współwłaścicielem jest Sławomir Jastrzębowski, od roku jeden z gospodarzy programu "Przyjaciele Republiki". Wśród innych wspólników są TV Republika, szef jej wydawców Jarosław Olechowski oraz spółka Michała i Jana Rachoniów. W związku z tym publikacje witryny są regularnie promowane na antenie Republiki.

Jak przekłada się to na odwiedzalność Blask Online? Serwis pozostaje daleko poza czołową dziesiątką, chociaż jego odwiedzalność rośnie.

W czerwcu br. przyciągnął 57,5 tys. internautów, każdego średnio na minutę i 6 sekund. Miesiąc później zanotował 89,4 tys. użytkowników oraz minutę i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania, a w sierpniu – 111,6 tys. użytkowników oraz minutę i 42 sekundy średniego czasu.

Wyniki serwisów show-biznesowych
Wyniki serwisów show-biznesowych © Licencjodawca

W porównaniu do lipca br. Pomponik zyskał 811,8 tys. użytkowników (to 15,8 proc. w górę) oraz 39 sekund spędzonych średnio przez każdego (5,3 proc.).

Dzięki temu zwiększył przewagę nad częścią show-biznesową Onetu, która zanotowała wzrost o 163,9 tys. odwiedzających (3,3 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 48 sekund (7,4 proc.), oraz Plejadą, gdzie liczba internautów zwiększyła się o 433,5 tys. (9,7 proc.), a średni czas o 2 minuty i 55 sekund (37,4 proc.).

Za to na Pudelku ubyło 916,4 tys. internautów (19 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o minutę i 19 sekund (5,9 proc.). Natomiast na Plotku liczba użytkowników zmniejszyła się o 699,2 tys. (18,4 proc.), a średni czas korzystania – o minutę i 16 sekund (19,6 proc.), zaś Jastrząb Post zanotował spadek o 461,5 tys. odwiedzających (17,1 proc.) i 9 sekund przeciętnego czasu (3,7 proc.).

Wyniki serwisów show-biznesowych
Wyniki serwisów show-biznesowych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Zamiast narzekać na AI w reklamie, zrobił świąteczny musical o ciężarówkach Coca-Coli

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Byli naczelni Business Insider Polska i Money.pl w Biznes Enter [NASZ NEWS]

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Te kanały zastąpią stacje MTV. Dostały już koncesje, ale nie w Polsce

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Stanowski odpowiada na film o sponsorze Kanału Zero. Zawiesza współpracę

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI
Materiał reklamowy

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie nigdy nie było tak proste – poznaj najnowsze możliwości AI

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie

Nowe osoby w redakcji "GQ Poland". Wcześniej w ZPR Media, "Przekroju" i Burdzie