Northwestern University, działający w Evanston w stanie Illinois, przeprowadził badania dotyczące problemów branży mediów.
Znikają lokalne media w USA
Z opracowania dowiadujemy się, że liczba gazet w USA zmniejszyła się z 7 325 w 2005 roku do 4 490 obecnie. To znaczący spadek, który odzwierciedla się także w malejącej liczbie pracowników w tej branży – z 365,5 tys. w 2005 roku do 91,5 tys. obecnie.

Większość zamkniętych niedawno gazet była własnością niezależnych wydawców, którzy zdecydowali się zrezygnować z tej działalności. Wieloletni właściciele, jak Wasatch Wave w Utah czy Aurelia Star w Iowa, są coraz rzadszym zjawiskiem.
Jednocześnie mimo wzrostu liczby nowych portali informacyjnych większość z nich działa w miastach i na przedmieściach, co pozostawia tereny wiejskie bez odpowiedniego dostępu do informacji. Maryland, New Jersey, Maine, Hawaje i Ohio to stany, gdzie odnotowano największą liczbę zamknięć gazet.
Ciekawym ustaleniem raportu jest rosnące znaczenie alternatywnych sposobów pozyskiwania informacji. Ankieta przeprowadzona w rejonie Chicago pokazała, że 85 proc. badanych śledzi lokalne wiadomości przynajmniej raz w tygodniu, jednak często korzystają z innych źródeł informacji, takich jak media społecznościowe.











