'Prawie połowa obywateli UE korzysta z internetu '

W krajach Unii Europejskiej z internetu korzysta prawie połowa obywateli w wieku od 16 do 74 lat, a w firmach dostęp do internetu jest jeszcze powszechniejszy; Polska wypada poniżej średniej unijnej

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wynika z badań Eurostatu.

Badania urzędu statystycznego UE dotyczą pierwszego kwartału 2004 roku w przypadku osób prywatnych i gospodarstw domowych oraz stycznia 2004 jeśli chodzi o przedsiębiorstwa.

Wynika za nich, że średnio dziewięć na dziesięć firm korzystało z internetu, a połowa miała łącza szerokopasmowe. W Polsce korzystało z tych usług 85 proc. przedsiębiorstw. Tymczasem dla Unii średnia wyniosła 89 proc. i liderami w tym względzie były firmy z Holandii i Finlandii.

W Polsce tylko 29 proc. obywateli korzystało z usług internetowych, częściej mężczyźni niż kobiety. Tymczasem średnia dla krajów UE wyniosła 47 proc. Najczęściej na strony internetowe zaglądali Szwedzi (82 proc.), Holendrzy (76 proc.) i Finowie (70 proc.). Spośród mieszkańców Unii w wieku 16-24 lata trzy czwarte korzystało z internetu.

Najsłabiej pod względem dostępności połączeń szerokopasmowych i korzystania z usług internetowych wypadła Grecja. Tylko 20 proc. Greków korzystało z tych usług, a prawie żadne gospodarstwo domowe nie używało łączy szerokopasmowych.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii