TNS OBOP wprowadza nowe narzędzie do badań trackingowych marki i reklamy - MarketWhys, które łączy w sobie najefektywniejsze usługi badawcze Taylor Nelson Sofres.
Produkt został przygotowany z myślą o dużych reklamodawcach oraz firmach inwestujących w komunikację z klientem, które chcą na bieżąco obserwować reakcję rynku i dostosowywać strategie marketingowe do aktualnej sytuacji.
MarketWhys oprócz tego, że zapewnia ciągłą aktualizację danych rynkowych (np. bieżący monitoring kondycji marki), pomaga także w planowaniu przyszłych działań, dając klarowne wskazówski odnośnie:
mocnych i słabych stron poszczególnych marek;
możliwości pojawiających się na rynku (np.obserwacja posunięć konkurentów);
efektywności prowadzonego marketingu;
startegii komunikacyjnych, które w sposób optymalny zapewnią utrzymanie i/lub umocnienie pozcji marki na rynku.

Przy pomocy MarketWhys można na przykład: rozpoznać przywiązanych i słabiej przywiązanych do marki konsumentów; zidentyfikować nabywców, którzy nie są, a mogą stać się konsumentami marki; wyselekcjonować lojalnych użytkowników marek konkurencyjnych, a także zdobyć szczegółowe dane na temat pomiaru siły i skuteczności przekazu reklamowego. Jest to o tyle istotne, że w MarketWhys reklamę traktuje się znacznie bardziej szczegółowo niż w tradycyjnych trackingach (za pomocą wskaźnika "świadomość reklamy") i dzięki niemu istnieje możliwość zmierzenia realnej siły oddziaływania reklamy (przekonanie do zakupu, związek z marką).
Ponadto stosując to narzędzie możliwa jest bieżąca weryfikacja zarówno koncepcji kreacji, jak i media-planu kampanii (pole do współpracy z agencjami reklamowymi i domami mediowymi) oraz ostrzeganie o tzw. "efekcie zużycia" kampanii.











