Procter & Gamble P&G sprzedał 43 marki kosmetyczne za 12,5 mld dolarów

Procter & Gamble sprzedał koncernowi Coty swoje kosmetyczne marki, m.in. Wella, Max Factor. Wartość transakcji wyniosła 12,5 mld dolarów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Procter & Gamble P&G sprzedał 43 marki kosmetyczne za 12,5 mld dolarów

Procter & Gamble sprzedał Coty łącznie 43 brandy. Są to m.in. kosmetyki do makijażu Max Factor i Cover Girl, zapachy Hugo Boss i Dolce & Gabbana oraz produkty do pielęgnacji włosów Wella i Clairol.

Coty do tej pory był właścicielem takich brandów kosmetycznych, jak Calvin Klein, Balenciaga, Davidoff, Rimmel London i Astor. Przejęcie 43 marek od P&G umocni pozycję Coty na rynku firm kosmetycznych, przed Henklem i Rimmelem.

Informacje o tym, że Procter & Gamble chce się pozbyć części posiadanych marek pojawiały się już od kilku miesięcy. W sierpniu ub.r. przedstawiciele koncernu zapowiadali, że w ciągu najbliższych dwóch lat zredukują posiadane portfolio o 90-100 marek, pozostawiając 70-80 najsilniejszych (więcej na ten temat).

W ramach oszczędności Procter & Gamble sprzedał wcześniej markę baterii Duracell oraz markę karmy zwięrzęcej Iams.

Według zapowiedzi z ub.r. rezygnacja z ok. 40 marek oznacza dla P&G spadek wpływów ze sprzedaży na poziomie ok. 5 mld dolarów rocznie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska