Najnowsze badania choć potwierdzają wiele stereotypowych wyobrażeń na temat współczesnych podróżników, są również dowodem, że dzięki popularyzacji Internetu jako narzędzia wykorzystywanego do rezerwacji i zakupu biletów, świat podróży lotniczych stanął otworem przed tymi, którzy do niedawna mieli do niego utrudniony dostęp.
Zgodnie z obiegowymi opiniami wciąż najwięcej podróżują młode i niezależne finansowo osoby w wieku od 25 do 34 lat, a także osoby w wieku szkolnym i zwłaszcza studenci. Grupy te stanowią łącznie ponad 55% wszystkich klientów latających ze Sky4Fly. Wciąż niski jest odsetek osób w wieku poprodukcyjnym (powyżej 55 lat) decydujących się na podróż lotniczą. Rośnie za to liczba osób w wieku średnim, którzy właśnie dzięki usługom internetowym mogą szybko i w prosty sposób zaplanować urlop czy podróż w interesach, nie odrywając się od obowiązków zawodowych czy rodzinnych.

Nikogo chyba nie zaskoczy stwierdzenie, że z uroków podróży lotniczych najczęściej korzystają osoby zamieszkujące duże i bardzo duże miasta. Łącznie stanowią oni blisko połowę podróżujących samolotami. Co ciekawe drugą najliczniejszą grupą w tym zestawieniu są mieszkańcy wsi. W ostatnich latach Internet upowszechnił się poza miastami i stał się dla mieszkańców wsi oknem na świat. Internetowe biura podróży dostarczają im usługi dotąd niedostępne.
Kolejnym interesującym zjawiskiem, o którym informują specjaliści ze Sky4Fly, jest łamiący stereotypy fakt, że to kobiety są największą siłą (blisko 65%) na rynku podróży lotniczych. Okazuje się zatem, że to płeć piękna jest dziś bardziej mobilna i aktywna. Kobiety bez obaw biorą na siebie ciężar przygotowań i organizacji podróży. Jakie są tego przyczyny? – Wygląda na to, że kobiety pokonały kolejną barierę. To one dziś w znacznej mierze decydują o podróżach; podróżach służbowych (jako asystentki, czy travel managerowie w firmach), a także rodzinnych. Kobiety chętniej wyszukują optymalnych połączeń lotniczych, biorąc pod uwagę wiele czynników: czas przesiadek, odległość do lotniska, możliwość dojazdu, komfort podróży proponowany przez linię lotniczą. To do nich zatem powinny być skierowane kampanie reklamowe linii lotniczych – uważa Anna Tomaszewska, Dyrektor Handlowy Sky4Fly.

Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że rezerwacji biletów bardzo często dokonują osoby zajmujące się domem (17%), a więc najczęściej nowoczesne i niezależne małżonki, które nie tylko decydują gdzie rodzina spędzi w danym roku wczasy, ale również zajmują się rezerwacją i kupnem biletów. Inne wyróżniające się w zestawieniu grupy zawodowe to oczywiście studenci (co rusz poszukujący lotów w atrakcyjnych cenach) oraz osoby zatrudnione w sektorach usług i handlu, często podróżujące w celach służbowych.
Jak w przyszłości będzie zmieniał się profil współczesnego podróżnika? Kto i z jakich powodów będzie decydował się na podróże lotnicze? Eksperci z centrum lotniczego Sky4Fly z pewnością będą trzymać rękę na pulsie i dzięki profesjonalnym badaniom rynku, dostosowywać swe usługi do potrzeb i dla dobra klientów.

Sky4Fly – o niebo lepsi!











