Przetarg Głównego Inspektoratu Pracy wbrew etyce PR

Przetarg ogłoszony przez Główny Inspektorat Pracy narusza kodeks public relations – oceniła Rada Etyki PR. Wśród warunków stawianych agencjom znalazło się zapewnienia określonej liczby publikacji w mediach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Rada Etyki Public Relations skrytykowała przetarg na obsługę kampanii promującej bezpieczeństwo pracy w budownictwie, który ogłosił Główny Inspektorat Pracy. Zastrzeżenie instytucji wzbudził jeden z warunków stawianych firmom: zapewnie określonej liczby publikacji w mediach.

„Taka sytuacja stanowi poważny problem dla firm public relations zamierzających stanąć do przetargu, gdyż zapis ten może wiązać się z zobowiązaniem, które przez branżowe kodeksy etyki jest traktowane jako naganne” - czytamy w komunikacie Rada Etyki PR. „Taki zapis nie wzbudziłby sprzeciwu, jeżeli byłoby jednoznacznie sprecyzowane, iż chodzi o artykuły sponsorowane (płatna reklama). W tym przypadku nie mamy do czynienia z taką jednoznacznością, a zatem agencje pragnące przystąpić do przetargu i jednocześnie dbające o etyczne praktyki zostają postawione w kłopotliwej sytuacji” - ocenia instytucja.

Jednocześnie Rada Etyki PR poinformowała, że otrzymuje z branży sygnały o podobnych wymaganiach klientów. W związku z tym zaapelowała do firm i instytucji podejmujących współpracę z agencjami public relations, żeby nie wymagały od nich konkretnych ilości publikacji medialnych. Rada zauważyła bowiem, że firmy PR przestrzegające kodeksu branżowego na dobrą sprawę nie powinny w ogóle odpowiadać na takie oferty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"