Przez satelitę do sieci - nowe możliwości na rynku Internetu

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Firma Global eMarketing SA zbadała niedoceniany do tej pory w Polsce rynek satelitarnego dostępu do Internetu. W wyniku analizy powstał raport pt.: "Szerokopasmowy satelitarny dostęp do Internetu - możliwości implementacji na rynku polskim"*, którego celem jest ocena szans dalszego rozwoju tego typu usług. Satelita w Polsce Prezentowany raport omawia aktualną sytuację na rynku szerokopasmowego satelitarnego dostępu do Internetu w Polsce, ponadto porównuje nasze doświadczenia z doświadczeniami innych krajów. Dotychczas brakowało podobnych zbiorczych analiz - raport firmy Global eMarketing S.A. doskonale uzupełnia tę lukę. O atrakcyjności raportu w dużym stopniu decyduje zestawienie porównawcze oferowanych w Polsce rozwiązań satelitarnego dostępu do Internetu. Dostarcza ono informacji m. in. o zaangażowanych na polskim rynku usługodawcach, sposobie sprzedawania przez nich oferty, kosztach dostępnych usług, wymaganym sprzęcie, możliwościach dodatkowego wykorzystania dostępu satelitarnego oraz obszarze działania danego operatora. W latach 2003-2008 wykorzystanie połączenia satelitarnego z Internetem wzrośnie na świecie ponad pięć razy, natomiast w roku 2008 osiągnie ażjedenastoprocentowy udział w całym rynku szerokopasmowym. Od momentu wprowadzenia satelitarnych połączeń z Internetem, żadna z dotychczas wprowadzanych na rynek telekomunikacyjny technologii nie zdobywała popularności w takim tempie.

Według analityków Global eMarketing SA, potencjał polskiego rynku dostępu satelitarnego jest ogromny, jednak osiągnięcie sukcesu możliwe będzie tylko dzięki przygotowaniu wysokiej jakości oferty. W strategiach marketingowych usługodawcy nie powinni zapomnieć o elementach narodowej specyfiki rynku, silnie związanych z zaspokajaniem potrzeb klienta. Walkę o zdobycie pozycji na rynku satelitarnego dostępu do Internetu możemy uważać za rozpoczętą. Przeprowadzona przez Global eMarketing SA analiza bazuje na badaniach desk research ( badania wtórne) skupiając się wyłącznie na sektorze klientów indywidualnych oraz SOHO ( Small Office Home Office). Dane dotyczące rynków zagranicznych pochodzą z ogólnodostępnych opracowań oraz prognoz czołowych ośrodków badawczych za granicą - tam bowiem atrakcyjność dostępu satelitarnego do Internetu została dostrzeżona dużo wcześniej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele