„Raz, dwa, trzy ... zginiesz TY!” - policja przestrzega przed niebezpieczną jazdą (wideo)

Rusza kampania społeczna pod hasłem „Raz, dwa, trzy ... zginiesz TY!” przestrzegająca kierowców przed nieostrożnymi zachowaniami. Partnerami akcji są Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Warszawie, Komenda Stołeczna Policji, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Warszawie, Wojskowy Instytut Medyczny oraz „Fakt”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Głównym elementem akcji jest spot, w którym Janusz Chabior wciela się w lekarza stojące w prosektorium przy stole operacyjnym ze śmiertelną ofiarą wypadku drogowego. Bohater wylicza niebezpieczne zachowania kierowców i pasażerów (np. jazda po spożyciu alkoholu lub narkotyków, przekroczenie prędkości, niezapięcie pasów) które mogą zakończyć się tragediami na drodze. Spot kończy się hasłem „Raz, dwa, trzy ... zginiesz TY!”.

- Policjanci ruchu drogowego nieraz widzą tragiczny finał braku wyobraźni na drogach. I choć kolejne lata pracy w sekcji wypadków przyzwyczajają ich do widoków, o których chcieliby jak najszybciej zapomnieć, to żaden czas nie pozwoli im zapomnieć spotkań z najbliższymi ofiar, po zakończeniu czynności na miejscu zdarzenia, gdy muszą przekazać im tę ostateczną wiadomość - tak asp. sztab. Paweł Przestrzelski ze stołecznej drogówki komentuje mocno sugestywny przekaz spotu.

Kampania ma skłaniać kierowców do świadomego dokonywania wyboru oraz pokazywać, że skutki złych decyzji na drodze mogą być nieodwracalne, a brak rozwagi może w konsekwencji prowadzić do nieszczęśliwego finału.

W ramach akcji zaplanowano przygotowanie scenariusza zajęć edukacyjnych dla pełnoletnich kursantów WORD oraz dorosłych uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Z kolei „Fakt” jako partner medialny kampanii zamieści serię wywiadów z kierowcami, który wskutek przekroczenia prędkości oraz bycia pod wpływem alkoholu lub narkotyków spowodowali tragiczne wypadki drogowe, za co siedzą obecnie w więzieniu.

Cztery lata temu Komenda Stołeczna Policji i Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Warszawie zaczęły inną akcję dotyczącą bezpieczeństwa w ruchu drogowym, prowadzoną pod hasłem „Poznaj i zrozum ryzyko”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online