Reklama na LinkedIn – gwarancją sukcesu Twojej marki

LinkedIn, podobnie jak Facebook czy Instagram służy do komunikacji, wymiany poglądów, informowania o wydarzeniach, nawiązywania znajomości. Jednak jest to typowo biznesowy serwis społecznościowy, a jednocześnie największa sieć profesjonalistów na świecie. Na LinkedIn firmy szukają pracowników i budują markę pracodawcy (employer branding). Jeśli Twoją grupą docelową są użytkownicy LinkedIna, inwestycja w reklamę przyniesie oczekiwany skutek.

Materiał Partnera
Materiał Partnera
Udostępnij artykuł:

Co daje reklama na LinkedIn?

Szukasz nowych pracowników? Może wśród absolwentów konkretnej uczelni? Chcesz, żeby Twoja firma była rozpoznawalna w branży? Planujesz nawiązać współpracę z innymi przedsiębiorcami albo rozszerzyć bazę klientów? Jeśli tak, to pomoże Ci w tym  reklama na LinkedIn.

Główne cele kampanii reklamowych na LinkedIn to Awareness, Consideration oraz Conversion. W ramach Awareness podniesiesz świadomość o marce. Cel Consideration przyciągnie użytkowników na stronę internetową, zachęci ich do kliknięć reklam i innych działań, np. komentowania, a także obejrzenia wideo. Z kolei w ramach celu Conversion dotrzesz do potencjalnych klientów, skłonisz odbiorców reklamy do działania w witrynie i poinformujesz o nowych ofertach pracy.To jaki cel wybierzesz, wpłynie na format reklamy. Na przykład, jeśli chcesz generować leady, możesz skorzystać z reklam karuzelowych, konwersacyjnych, dynamicznych, pojedynczych reklam graficznych, a także reklam w wiadomościach i formularzy Lead Gen.

Linkedln Ads – zarządzaj kampaniami reklamowymi

Reklama na LinkedIn nie trafia do przypadkowych osób, ale tych, które wskażesz. Kampanię reklamową skierujesz na podstawie informacji zawartych w profilach użytkowników, takich jak doświadczenie zawodowe, edukacja, dane demograficzne, zainteresowania, informacje związane z firmą, w tym jej wielkością i branżą. Z pomocą Campaign Managera przygotujesz i poprowadzisz kampanie, a także ocenisz ich skuteczność. Menadżer kampanii jest samoobsługowy, ale nie musisz sam robić reklam. Agencje specjalizujące się w marketingu internetowym zajmują się zarówno prowadzeniem stron na LinkedIn, jak i promocją.

Kampanie LinkedIn Ads zrealizujesz w ramach wielu formatów, a główne fromaty to: reklamy dynamiczne, treści sponsorowane, reklamy w wiadomościach i reklamy tekstowe. Dzięki LinkedIn Insight Tag (kod JavaScript) prześledzisz konwersje w witrynie występujące w związku z prowadzonymi kampaniami reklamowymi, a także dotrzesz do użytkowników, którzy mieli już kontakt z Twoją firmą.

Co więcej, LinkedIn Ads umożliwia promowanie wydarzeń. Z funkcji LinkedIn Events korzystają firmy, organizacje i uczelnie. Po co reklamować wydarzenia? Ten typ promocji pomaga budować świadomość o marce, zwiększać ruch na stronie internetowej i zachęcać użytkowników do reakcji, np. komentowania i udostępniania. Angażowanie uczestników następuje zarówno przed wydarzeniem (np. potwierdzająca wiadomość e-mail), w trakcie (możliwość komentowania transmisji na żywo) i po wydarzeniu (np. informacja o kolejnym wydarzeniu).

Czy LinkedIn Ads się opłaca?

Kwestia opłacalności reklamy powinna uwzględniać nie tylko budżet, ale i korzyści wynikające z kampanii. Jeśli prowadzisz firmę i działasz w modelu business to business, sama obecność nie wystarczy. Aktywność warto planować, ale i w nią inwestować. Dlaczego? Bo LinkedIn jest drugim najczęściej wykorzystywanym serwisem społecznościowym przez marketerów B2B na świecie, co tylko potwierdza jego skuteczność biznesową. Jeśli chodzi o koszty LinkedIn Ads, to strategie stawek kampanii wynikają z formatu, celu optymalizacji i są dopasowane do celu. I tak do wyboru są opcje: maksymalna stawka (automatyczna licytacja wykorzystująca cały budżet), koszt docelowy (określasz koszt docelowy, a system sam dopasowuje stawkę w ramach licytacji), ręczne ustawienia stawki oraz stawki proponowane przez system.

Reklama na LinkedIn to zaawansowane możliwości promowania firmy w środowisku biznesowym. Zrealizujesz swoje cele biznesowe, docierając do właściwych osób, zbudujesz wizerunek marki, dla której chce się pracować i z którą dobrze jest współpracować.

Autorem tekstu jest Wojciech Szymański - ekspert ds. e-marketingu, e-commerce oraz e-PR. Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. oraz dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o.W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations w Internecie. Pracował m.in. dla: BPH TFI, SKOK, Śnieżka, Polpharma, LG, Wirtualna Polska, Black Red White, Wolters Kluwer.Łączy pracę zawodową stricte związaną z e-marketingiem i e-commerce z pasją dzielenia się wiedzą. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Europejskiej, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania.Jest autorem wielu książek, artykułów oraz publikacji, między innymi: „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka”, „Content marketing - współczesny poradnik po marketingu treści”, „E-marketing – kompendium dla menadżerów”, „Leksykon pozycjonowania”.W wolnych chwilach jeździ na motocyklu oraz chodzi po polskich górach.

Materiał Partnera
Autor artykułu:
Materiał Partnera
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"