Rada będzie pełnić kluczową rolę w dostosowywaniu kwalifikacji pracowników i przedsiębiorców do potrzeb rynku. Wśród zaplanowanych działań znajdą się: realizacja ogólnopolskiego badania Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego, analiza luk kompetencyjnych, przygotowywanie rekomendacji dotyczących kluczowych umiejętności oraz inicjatywy upowszechniające, takie jak Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej w regionach.
– Rada Sektorowa związana z komunikacją marketingową jest bardzo potrzebna, ponieważ odpowiada na potrzeby jednego z kluczowych obszarów polskiej gospodarki. Musimy zapewnić ludziom pracującym w branży narzędzia, które pozwolą im rozwijać kompetencje w tempie odpowiadającym zmianom rynkowym – mówi Paweł Tyszkiewicz, przewodniczący Rady Sektorowej oraz dyrektor zarządzający SAR.
Mamy dziś w Polsce 270 szkół kształcących w zawodzie technika reklamy, gdzie uczy się ponad 25 tys. uczniów oraz około 40 uczelni prowadzących kierunki związane z sektorem. To pokazuje, jak silnie edukacja jest powiązana z naszą branżą. Rolą Rady jest zadbać, by ta oferta była ściśle powiązana z oczekiwaniami pracodawców i realnymi wyzwaniami technologicznymi

Razem dla przyszłości branży
Od 2019 roku Rada zrealizowała m.in. pięć kompletnych programów studiów, cztery edycje badania "Marketingowe kompetencje przyszłości", trzy edycje Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej, pięć wydarzeń Marcom Skills oraz trzy poradniki dla uczniów, nauczycieli i doradców. W prace Rady zaangażowało się już 105 członków i ekspertów.
SAR i IAB Polska prowadzą Radę wspólnie od 2019 roku. W nowej edycji w prace Rady zaangażują się uczelnie, szkoły, pracodawcy, eksperci rynku pracy oraz przedstawiciele administracji i organizacji branżowych. Projekt będzie realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i dostępności.











