Ruszyła druga edycja Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska uruchomili kolejną edycję Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa. Projekt będzie realizowany w latach 2025–2029 w ramach Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Ruszyła druga edycja Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Komunikacja Marketingowa
Członkowie Rady Sektorowej — Komunikacja Marketingowa

Rada będzie pełnić kluczową rolę w dostosowywaniu kwalifikacji pracowników i przedsiębiorców do potrzeb rynku. Wśród zaplanowanych działań znajdą się: realizacja ogólnopolskiego badania Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego, analiza luk kompetencyjnych, przygotowywanie rekomendacji dotyczących kluczowych umiejętności oraz inicjatywy upowszechniające, takie jak Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej w regionach.

– Rada Sektorowa związana z komunikacją marketingową jest bardzo potrzebna, ponieważ odpowiada na potrzeby jednego z kluczowych obszarów polskiej gospodarki. Musimy zapewnić ludziom pracującym w branży narzędzia, które pozwolą im rozwijać kompetencje w tempie odpowiadającym zmianom rynkowym – mówi Paweł Tyszkiewicz, przewodniczący Rady Sektorowej oraz dyrektor zarządzający SAR.

Mamy dziś w Polsce 270 szkół kształcących w zawodzie technika reklamy, gdzie uczy się ponad 25 tys. uczniów oraz około 40 uczelni prowadzących kierunki związane z sektorem. To pokazuje, jak silnie edukacja jest powiązana z naszą branżą. Rolą Rady jest zadbać, by ta oferta była ściśle powiązana z oczekiwaniami pracodawców i realnymi wyzwaniami technologicznymi

podkreśla Włodzimierz Schmidt, członek Rady oraz prezes zarządu IAB Polska

Razem dla przyszłości branży

Od 2019 roku Rada zrealizowała m.in. pięć kompletnych programów studiów, cztery edycje badania "Marketingowe kompetencje przyszłości", trzy edycje Dni Kariery w Komunikacji Marketingowej, pięć wydarzeń Marcom Skills oraz trzy poradniki dla uczniów, nauczycieli i doradców. W prace Rady zaangażowało się już 105 członków i ekspertów.

SAR i IAB Polska prowadzą Radę wspólnie od 2019 roku. W nowej edycji w prace Rady zaangażują się uczelnie, szkoły, pracodawcy, eksperci rynku pracy oraz przedstawiciele administracji i organizacji branżowych. Projekt będzie realizowany z poszanowaniem zasady równości szans i dostępności.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online