Rynek reklamy internetowej nadal rośnie w siłę

W minionym roku wydatki na reklamę w internecie wzrosły o ponad 10 %. Pierwszy kwartał tego roku również przyniósł wzrosty. Są już wyniki badania IAB AdEx podsumowujące okres od stycznia do marca bieżącego roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z wynikami badania IAB AdEx przeprowadzonego dla IAB Polska przez PwC, wartość rynku reklamy online wyniosła w trzech pierwszych miesiącach tego roku 573,9 miliona złotych. Oznacza to wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim o 7,1 %. Wówczas wydatki na reklamę w internecie stanowiły 535,7 miliona złotych.

Podobnie jak w poprzednim badanym okresie, największe udziały w rynku miała reklama display (42 % ogólnych wydatków na reklamę online). O 19 % wzrosły wydatki na formaty wideo, o 2 % natomiast na social media. Obie te kategorie ujęte zostały w ramach display. Na drugiej pozycji pozostał marketing w wyszukiwarkach. Na SEM przeznaczono 37 % ogólnych wydatków. Potężny, bo aż trzycyfrowy wzrost zanotowała reklama mobilna. Wydatki na nią, w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku, wzrosły aż o 118 %. Spadek o 3 % zanotował natomiast e- mail marketing.

Najwięcej na reklamę w internecie przeznacza branża motoryzacyjna. Jej udział w całości wydatków na reklamę online wyniósł 22%. Za nią uplasowały się kolejno finanse, handel i nieruchomości. Największa dynamika wzrostu dotyczy natomiast usług dla biznesu (wzrost o 49 %). Wysoki choć o kila procent niższy wzrost zanotowały wydatki na reklamę producentów odzieży i dodatków.

Realizują się prognozy dotyczące dalszych wzrostów rynku internetowej reklamy. Już dawno komunikacja z klientami realizowana tą drogą stała się czymś oczywistym i koniecznym. Reklama w internecie to bowiem naprawdę szeroka paleta możliwości, w której każda firma znajdzie odpowiednie dla siebie sposoby i narzędzia - mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.

Źródło: IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC.

[http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/iab-adex-2014q1/]

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online