W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,97 mln spotów reklamowych, o 4,76 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,20 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,42 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,80 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów, TVP1 wyprzedziła TVN
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 628,64 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 12,98 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-listopad-2022-tvp1-lider-tvp-sport-rekord-jak-ogladac-mundial-lider-tvn24,7169735431784577a ##
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której wpływy zwiększyły się o 52,19 proc. do 467,54 mln zł. Stacja transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który wystartował 20 listopada br.
Podium uzupełnia TVN, który spadł z drugiej lokaty (428,74 mln zł; - 0,03 proc.). Czwarta była TVP2 (261,17 mln zł; + 5,15 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 111,39 mln zł i spadkiem o 9,85 proc.

Biedronka zwiększyła wydatki na reklamę telewizyjną, a Lidl je zmniejszył
Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,49 mln zł - w listopadzie 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 2,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (102,35 mln zł; w dół o 13,09 proc.) i Us Pharmacia Inc. (83,90 mln zł; + 26,01 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











