Rynek zaskoczony Surface, tabletem Microsoftu

O planowanej zapowiedzi tabletów Surface, Microsoft nie uprzedził nawet kluczowych partnerów.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

W poniedziałek gigant z Redmond zorganizował konferencję prasową, na której zaprezentował 2 tablety z nowej linii Surface. Już kilka dni wcześniej w mediach było głośno o tym, że Microsoft może planować podobny krok. Przedstawiciele branży, a w szczególności strategiczni partnerzy Microsoftu, byli jednak mocno zaskoczeni.

Według anonimowych źródeł Agencji Reutera, firmy najwcześniej poinformowane przez Microsoft, dowiedziały się o tabletach Surface w piątek - zaledwie 3 dni przed oficjalną zapowiedzią. Informacje przekazywał telefonicznie Steven Sinofsky, szef oddziału MS odpowiedzialnego za platformę Windows, nikomu jednak nie podał szczegółów.

Informatorzy Reutera w Acerze i ASUStek, odpowiednio czwartym i piątym największym producencie komputerów osobistych, twierdzą że o Surface dowiedzieli się dopiero z poniedziałkowej konferencji Microsoftu.

Kluczowi partnerzy giganta z Redmond wśród producentów sprzętu odmówili komentarza w tej sprawie. Lenovo i Dell przypomniały jedynie, że ciągle pozostają w bliskiej współpracy z Microsoftem. Decyzja o rozpoczęciu produkcji własnego sprzętu i o trzymaniu tego w tak głębokiej tajemnicy wzbudziła jednak w branży spore kontrowersje. Analitycy ostrzegają, że takie zachowanie może pogorszyć relacje MS z partnerami, którzy poczują się zagrożeni, zaś anonimowi przedstawiciele dużych firm mówią o „poczuciu zdrady”.

- Taka strategia może odbić się na chęci producentów sprzętu do bliskiej współpracy z Microsoftem, który będzie teraz postrzegany jednocześnie jako partner i konkurent - mówi Andrew Milroy, ekspert z Frost & Sullivan.

Inwestorzy z entuzjazmem przyjęli zapowiedź Microsoftu. W dzień po prezentacji nowych tabletów akcje firmy poszły w górę o 2.9 procenta, osiągając cenę $30.70.

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele