Należąca do Grupy Onet.pl Plejada.pl dominuje wśród polskich witryn plotkarskich pod względem liczby użytkowników i – co za tym idzie – zasięgu. Pozycję lidera w segmencie serwis osiągnął w niespełna trzy lata od swojego startu, który nastąpił wiosną 2008 roku (więcej na ten temat). Natomiast jeśli chodzi o liczbę odsłon i czas spędzany przez użytkowników, najlepsze wyniki osiąga Pudelek.pl (Grupa o2.pl). Serwis, który był pierwszą polską witryną plotkami i informacjami ze świata show biznesu i jeszcze pod koniec 2008 roku liderem tego segmentu (więcej o tym), w październiku ub.r. zanotował niecałe 170 mln odsłon (prawie 70 w przeliczeniu na jednego real usera). Natomiast przeciętny czas spędzany w ciągu miesiąca przez użytkownika tej witryny wyniósł ponad 80 minut. To o ok. 50 minut więcej niż wyniki Plejady i Plotka.

Na kolejnych miejscach zestawienia są inne serwisy plotkarskie związane z głównymi portalami. Co ciekawe, w czołowej dwudziestce znalazły się aż trzy strony tego typu należące do Wirtualnej Polski (NoCoTy.pl, AleFaceci.pl i HityCzyKity.pl). Najpopularniejszą witryną plotkarską niezwiązaną z dużym portalem jest Kozaczek.pl. Ogółem strony z plotkami i informacjami z życia gwiazd w październiku ub.r. odwiedziło 9,26 mln użytkowników, czyli dokładnie 50,75 proc. polskich internautów.
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, październik 2010; Liczebność próby N = 15 087. Grupa objęta badaniem 7+; Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC. Na podstawie szczegółowego drzewka funkcjonalno-tematycznego (Styl życia => Plotki, życie gwiazd).











