WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce



Axel Springer

wydawnictwo założone w 1946 roku przez Axela Springera. Obecnie należy do grona największych wydawnictw w Europie. Koncentruje się głównie na działalności wydawniczej, w Niemczech obejmuje przeszło 90 różnego rodzaju tytułów: dzienników (m.in. Bild, Die Welt), czasopism (np. Bildwoche, Computer Bild, Hörzu, Auto Bild, Tvneu, Sport Bild, Bild der Frau, Maxim, Finanzen), pism specjalistycznych wydawanych przy współpracy join-venture z Jahr Verlag (m.in. Foto Magazin, St. Georg, Flieger Magazin, Tennis Magazin) oraz o zasięgu regionalnym (np. Hamburger Abendblatt, Berliner Morgenpost, B.Z.).

Wydawnictwo rozwija się także na rynku multimedialnym. Posiada m.in. udziały w stacjach telewizyjnych (ProSiebenSAT1), radiowych (np. Radio Hamburg, Antenne Bayern),

Poza rynkiem niemieckim Axel Springer obecny jest w 16 krajach europejskich, gdzie tworząc spółki, oraz współpracując z innymi wydawnictwami lub zawierając umowy licencyjne, wydaje ponad 100 tytułów prasowych.

W Polsce istnieje od 1994 roku. Prezesem Zarządu i Dyrektorem Generalnym wydawnictwa jest Florian Fels. Funkcję Honorowego Prezesa piastuje Wiesław Podkański. Wydawnictwo zatrudnia obecnie ponad 500 osób. Axel Springer Polska należy do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Axel Springer Polska wydaje wraz z wydaniami specjalnymi ponad 30 tytułów:
dzienniki (gazety codzienne: Fakt, DZIENNIK Polska Europa Świat)
społeczno-informacyjny (tygodnik Newsweek Polska)
biznesowy (miesięcznik FORBES)
kobiece (tygodnik Pani Domu, miesięczniki: Olivia, Cienie i Blaski, Sekrety Serca oraz dwumiesięcznik Pani Domu Poleca),
młodzieżowe (miesięczniki: Dziewczyna, POPCORN)
motoryzacyjne (tygodnik Auto ŚWIAT)
komputerowe (dwutygodnik Komputer ŚWIAT, Biblioteczka Komputer ŚWIAT, Komputer ŚWIAT Twój Niezbędnik, miesięczniki: Komputer ŚWIAT Ekspert, Komputer ŚWIAT GRY, PLAY, Nowa Dobra GRA)
Koncern podpisał w grudniu 2006 wiążącą umowę kupna mniejszościowego pakietu akcji w Telewizji Polsat SA. Cena pakietu obejmującego 25,1 procent akcji została określona na 250 milionów euro, przy czym może ona ulec podwyższeniu o maksymalnie 50 milionów euro do końca 2008 roku, zależnie od przyszłej wartości Spółki.

*

*

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

Gorące informacje

Praca.Wirtualnemedia.pl

Zamów newsletter
SPRAWDŻ, CO ZYSKUJESZ