W ostatnim tygodniu marca (23-29 marca br.) wartość sprzedaży koszyka spadła o 8 proc. rok do roku, natomiast wzrosła o tyle samo w stosunku do poprzedniego tygodnia (16-22 marca br.) - wynika z danych Nielsena.
Wzrosła natomiast wartość koszyka zakupowego w internecie aż o 23 proc. w porównaniu z trzecim tygodniem marca.
Największy wzrost sprzedaży odnotowano w przypadku żeli antybakteryjnych (2 000 proc.), spirytusu (687 proc.) oraz drożdży - 467 proc.
Najwyższy spadek wartości sprzedaży dotyczył kosmetyków do twarzy (-61 proc.), wody (-24 proc.) oraz świeżych ryb i owoców morza (-24 proc.).

- Nielsen odnotował kolejny tydzień ze spadkiem wartości koszyka. Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, które uzupełniają, dokupując przede wszystkim produkty świeże z krótkim terminem przydatności. Trend spadkowy mogą odwrócić nadchodzące święta. Pozostajemy w domach, częściej gotujemy i pieczemy chleb, co potwierdza m.in. kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży drożdży. Ponieważ nie wychodzimy, używamy mniej kosmetyków pielęgnacyjnych. Rośnie świadomość konieczności dbania o higienę i dezynfekcję potwierdzona utrzymującymi się wzrostami produktów antybakteryjnych - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.
Dane dotyczące wartości sprzedaży są opracowane na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen.











