Spam - dziesiąte urodziny

Piątego marca spam kończył dziesięć lat

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tego dnia właśnie, w 1994 roku amerykańska firma Canter&Siegel opublikowała na grupach usenetowych reklamę swoich usług związanych z załatwianiem formalności związanych z amerykańską loterią pozwalającą na uzyskanie tzw. zielonej karty.

Wtedy uznano to za brak „netykiety”, dobrego smaku i wyczucia, co wolno, a czego nie wolno robić w internecie. Niestety, kiedy okazało się, że ta forma reklamy jest skuteczna, a jednocześnie bardzo tania, wręcz darmowa, inni zaczęli wykorzystywać ten sposób. Fala spamu wpłynęła w znaczny sposób na jakość Usenetu i użyteczność grup newsowych. Przyszła kolej na kolejną „ofiarę” – email.

Dziś spam to, „integralna” część poczty elektronicznej. Oferty spod trzech „X”, obietnice powiększania niektórych części ciała, medykamenty, pożyczki. Według ostatnich badań możliwe jest nawet, że obecnie spam stanowi już 62 proc. wszystkich listów elektronicznych poruszających się w internecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele