Polsatowi udało się przełamać monopol, jaki do tej pory miała Telewizja Polska, na festiwale polskiej piosenki. Stacja Zygmunta Solorza zaproponowała widzom nowe widowisko - TOP/TRENDY 2003. Występy artystów na żywo można było oglądać 2 i 3 lipca w Operze Leśnej w Sopocie a widzowie Polsatu relacje z festiwalu mogli zobaczyć 5 i 6 lipca.
W koncercie TOP udało się zgromadzić najlepszą czołówkę polskich artystów muzycznych. W koncertach TRENDY widzowie poznali nowe gatunki i zjawiska muzyczne. Średnia oglądalność wyniosła 1 mln 913 tysięcy widzów. Jednak największą widownię przyciągnęła druga część koncertu emitowana w sobotę - 3 mln 9 tysięcy widzów (24,8% udziału stacji w rynku telewizyjnym), gdy występowała m.in. Edyta Górniak. Wpływy brutto z reklam i billboardów sponsorskich przy tym programie wyniosły 4 mln 68 tysięcy złotych.

źródło:
AGB Polska
- Myślę, że TOPTrendy to sukces, zwłaszcza z perspektywy piorunującego tempa organizacji tego wydarzenia. Zasadniczą wartością jest to, że festiwal zaistniał i ochrzczono go festiwalem. Myślę, że dzięki takim sytuacjom Polsat odzyskuje palmę lidera na rynku komercyjnym. Fantastyczna okazała się sopocka publiczność. Nie zawiedli reżyserzy: Konrad Smuga i Bolek Pawica. Mimo braku kilku wykonawców koncert się udał - mówi nam
Bogusław Chrabota
, redaktor naczelny Polsatu.
Gratuluję Marcinowi Perzynie. Performace Marketing Group (firma M. Perzyny) wykonała performace (gdyby tak wszystkie nazwy w Polsce oddawały rzeczywistość). Ratingi mówią za siebie. Publiczne komentarze są bardzo pozytywne. Na pewno znajdą się malkontenci, ale to dobrze, bo w Polsce zazwyczaj skala zawiści odbija skalę sukcesu. Czekam na przyszły rok i gratuluję twórcom! - dodaje

Bogusław Chrabota
.
Jak powiedziała nam Katarzyna Wyszomirska, rzecznik Polsatu za rok odbędzie się druga edycja festiwalu TOP/TRENDY 2004 .











