Kampania Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej kosztowała 13 mln zł

W ciągu trzech miesięcy na przełomie roku materiały poświęcone promowaniu Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej ukazały się ponad 100 razy w prasie i 1,8 tys. razy były wyemitowane w stacjach telewizyjnych - informuje kancelaria premiera w odpowiedzi na interpelację posła Krzysztofa Piątkowskiego z PO. Ogółem na promowanie programu wydano blisko 13 mln zł.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Poseł pytał o koszty tej kampanii na początku lutego br., odpowiedź otrzymał po ponad dwóch miesiącach. Kancelaria premiera wyjaśnia, że materiały informacyjne nt. Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej ukazały się na łamach „najważniejszych dzienników ogólnopolskich i lokalnych” - łącznie było to prawie 100 publikacji, a ich koszt wyniósł blisko 330 tys. zł brutto.

Od grudnia 2021 r. do lutego 2022 r. emitowano też reklamy społeczne na ten temat w stacjach telewizyjnych – w sumie było to ponad 1,8 tys. emisji. W przypadku rozgłośni radiowych było ponad 25 tys. emisji nagrań społecznych, a łączny koszt dotarcia do prawie 30 mln widzów i radiosłuchaczy wyniósł ok. 10 mln zł - wylicza resort.

 

Sama produkcja filmów i nagrań kosztowała ok. 350 tys. zł. W miastach zagospodarowano niemal 740 nośników reklamowych: koszt tych działań to kolejne 2 mln zł. Jak wylicza kancelaria premiera, billboardy zapewniły prawie 20 mln kontaktów z odbiorcami.

Docierając do odbiorców z materiałami nt. Tarczy Antyinflacyjnej wykorzystano także media społecznościowe. Dedykowane materiały informacyjne, dostosowane do konkretnych grup odbiorców publikowane były m.in. na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube. Wykorzystano również Google Display Network.

„W ramach tych działań informacyjnych było 14 452 277 emisji materiałów informacyjnych i prawie 16 468 kliknięć. Koszt działań w internecie to ok. 300 tys. zł.” – czytamy w odpowiedzi na interpelację.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"