Telewizja Polsat miała w ub.r. o 2,9 proc. więcej z reklam, 15 mln zł rocznie synergii ze stacjami ZPR Media

W ub.r. wpływy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wzrosły o 2,9 proc. do 1,12 mld zł, a w samym czwartym kwartale ub.r. - o 5,1 proc. do 353 mln zł. Nadawca spodziewa się, że roczne synergie z kanałami przejętymi pod koniec ub.r. od Grupy ZPR Media wyniosą ok. 15 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Telewizja Polsat miała w ub.r. o 2,9 proc. więcej z reklam, 15 mln zł rocznie synergii ze stacjami ZPR Media
Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu

W ub.r. wpływy z reklam i sponsoringu stanowiły ok. 82 proc. łącznych przychodów Cyfrowego Polsatu w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej. Firma podkreśla, że wzrosły one zdecydowanie bardziej niż cały rynek reklamy telewizyjnej w Polsce, którego wartość według Starcomu wyniosła 4,14 mld zł, o 1,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

- To był kolejny bardzo dobry rok dla Telewizji Polsat. Zarówno w czwartym kwartale, jak i całym 2017 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, zarówno wśród stacji głównych, jak i w grupie kanałów tematycznych, a osiągane przez nie wyniki były zgodne z naszą długoterminową strategią. Nasze całoroczne przychody reklamowe rosły ponad dwukrotnie szybciej niż rynek reklamy telewizyjnej. Co szczególnie cieszy, w ostatnich miesiącach zaobserwowaliśmy dynamiczny wzrost rynku reklamy telewizyjnej, co pozwala nam optymistycznie patrzeć również na 2018 rok - komentuje Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat.

Firma szacuje w oparciu o dan Starcomu, że w całym ub.r. jej udział w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 27,2 proc. (wobec 26,7 proc. w 2016 roku), a w samym czwartym kwartale ub.r. - 27 proc. (o 0,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cyfrowy-polsat-wyniki-finansowe-w-2017-roku-ile-ma-abonentow-i-klientow-prepaid-ile-wyniosly-wplywy-i-zysk-netto ##

Według danych Nielsen Audience Measurement w ub.r. udział stacji Grupy Polsat w rynku oglądalności wyniósł 24,5 proc., po spadku o 0,3 pkt proc. w skali roku. Grupa Polsat zrównała się pod tym względem z Grupą TVN, której kanały osiągnęły wzrost o 1,5 pkt proc.

Grup Polsat podała, że w ub.r. jej kanały wygenerowały o 1,31 proc. GRP mniej niż w 2016 roku. Firma w ramach Polsat Media obsługuje też wiele zewnętrznych kanałów w zakresie sprzedaży oferty reklamowej.

grafika

Łączne wpływy sprzedażowe Cyfrowego Polsatu w segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej zmalały w skali roku o 3 proc. do 1,43 mld zł. Firma tłumaczy, że wynika to z wyższych przychodów w 2016 roku dzięki Euro 2016.

- Wtedy w sezonie wakacyjnym nasze kanały transmitowały rozgrywki UEFA Euro 2016, które bardzo korzystnie wpłynęły na oglądalność i poziom przychodów reklamowych, a co za tym idzie wyników finansowych całego segmentu. W zeszłym roku nie mieliśmy w okresie letnim na naszych antenach wydarzenia sportowego o takiej skali oddziaływania - komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych w Cyfrowym Polsacie, Polkomtelu i Telewizji Polsat. - Zatem dla oceny generalnej kondycji tego segmentu bardziej miarodajne jest porównanie wyników za 2017 rok z danymi za 2015 rok. Zaobserwujemy wówczas zakładany rozwój Grupy Telewizji Polsat oraz konsekwencję w realizacji długofalowej strategii operacyjnej i finansowej, zakładającej zrównoważoną politykę programową i kontrolę kosztów - dodaje.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najchetniej-ogladane-programy-telewizyjne-2017-rok_2 ##

W ub.r. wpływy firmy ze sprzedaży praw do emisji jej kanałów przez operatorów kablowych i satelitarnych stanowiły 15 proc. przychodów segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej.

grafika

W samym czwartym kwartale ub.r. wpływy sprzedażowe w segmencie nadawania i produkcji tv wyniosły 434 mln zł, o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Koszty operacyjne wzrosły o 10 proc. do 283 mln zł, natomiast zysk EBITDA zmalał o 3 proc. do 140 mln zł, a marża EBITDA zmniejszyła się o 2,6 pkt proc. do 34,5 proc.

W grudniu ub.r. Cyfrowy Polsat kupił od ZPR Media za ok. 103 mln zł 100 proc. udziałów spółek nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV oraz 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV

- Stacje Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV istotnie wzmacniają ofertę muzyczną Telewizji Polsat, a współpraca z kanałami Nowa TV i Fokus TV stanowi atrakcyjne uzupełnienie kompleksowej oferty programowej jej kanałów - podkreśla Cyfrowy Polsat w raporcie finansowych, dodając, że łączy udział tych stacji w rynku oglądalności wyniósł w ub.r. prawie 3 proc.

- W związku z transakcją spodziewamy się osiągnięcia wymiernych synergii sprzedażowych oraz kosztowych, szacowanych na około 15 mln zł rocznie - dodała firma.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele