Warner Bros. Discovery zdecydował się na przeorganizowanie swojej działalności telewizyjnej w Wielkiej Brytanii i Irlandii. W wyniku tej zmiany kanał TLC, który do tej pory był dostępny jedynie jako płatna telewizja, od stycznia 2026 roku stanie się kanałem niekodowanym.
W nowej ofercie TLC obiecuje pokazywać brytyjskie serie oryginalne, a także popularne programy amerykańskie w czasie najlepszej oglądalności. Jak podaje portal digitalfernsehen.de, ramówka kanału TLC będzie w dużym stopniu zgodna z tym, co można oglądać na antenie tej stacji na innych rynkach. Na przykład w Polsce, gdzie kobiecy kanał działa od 1 października 2010 roku, kiedy zastąpił Discovery Travel & Living.
W Polsce kanał wchodzi w skład płatnych pakietów sieci kablowych, platform satelitarnych i serwisów streamingowych. Z wykazu Lyngsat.com wynika, że niekodowana jest na przykład austriacka wersja TLC, nadawana na pozycji orbitalnej Astra 19,2E. Darmowy jest jedynie przekaz w standardowej rozdzielczości. Niemieckojęzyczny TLC w wysokiej rozdzielczości jest kodowany.

Koniec HGTV na rynku brytyjskim
Zmiany w modelu nadawania TLC są częścią szeroko zakrojonej restrukturyzacji oferty telewizyjnej i streamingowej Warner Bros. Discovery na terenie Wielkiej Brytanii. Jak poinformowano, kanał Really przejmie starannie wyselekcjonowane tytuły od kanału HGTV, który zostanie zlikwidowany jako samodzielny kanał linearny na rynku brytyjskim. Treści stacji będą dostępne też w serwisie streamingowym Discovery+.
Niedawno pisaliśmy, że oglądalność HGTV w Stanach Zjednoczonych spadła. Coraz więcej treści poświęconych urządzaniu i remontowaniu domów pojawia się na platformach, takich jak YouTube czy TikTok. Poza tym za oceanem znacznie wzrosły koszty produkcji takich programów. Przez cła prezydenta Donalda Trumpa i działania odwetowe innych państw zdrożały materiały budowlane.

Kanał HGTV w Polsce działa od stycznia 2017 roku, kiedy zastąpił TVN Meteo Active (wcześniej TVN Meteo). Właścicielem stacji, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Food Network czy Travel Channel, był najpierw Scripps Networks Interactive. W 2018 roku firma została przejęta przez Discovery, a w 2022 w wyniku fuzji z Warner Media powstał Warner Bros. Discovery.










