Cały sektor motoryzacyjny zanotował w 2012 roku wzrost wartości o 5%, co stanowi znaczną poprawę w stosunku do roku 2011, gdy kategoria ta zaliczyła spadek o 7%.
Wartość marki Toyota wynosi obecnie 24,5 mld USD, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu do roku ubiegłego. W tym samym czasie marka BMW zanotowała spadek o 2% (do 24 mld USD).
Swoją wartość znacząco podniosły ściślej kojarzone z luksusem marki Mercedes-Benz i Audi – odpowiednio o 11% i 18%.
Nie licząc zmiany na samym szczycie, ranking marek motoryzacyjnych pozostał taki sam jak w roku 2012 (zobacz szczegóły).

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku. Pełny ranking BrandZ Top 100, wraz z danymi przedstawionymi w rozbiciu na regiony i kategorie, można znaleźć na tej stronie.











