TVN postawi na rozwój przychodów z abonamentu i e-commerce

- TVN ma olbrzymi potencjał, by rozwinąć niereklamowe źródła przychodu, oparte na opłatach abonamentów i transakcyjnych - mówi Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Zapowiada, że w 2016 roku będą one kluczowym składnikiem przychodów spółki.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Grupa TVN poinformowała we wtorek o prognozach wyników spółki. Prognozuje ona, że roczne skonsolidowane przychody Grupy mogą osiągnąć dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie za cały rok 2014, a w latach 2015-2016 tempo to może przyspieszyć do jednocyfrowego wyniku w przedziale średnim do wysokiego (5 proc. - 9 proc.). Spółka spodziewa się też, że jej roczna skonsolidowana skorygowana EBITDA (zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków oraz amortyzacji) wyniesie około 520 milionów zł w roku 2014, 590 milionów zł w kolejnym oraz 630 milionów zł w roku 2016 (dowiedz się więcej).Markus Tellenbach, prezes TVN, w wywiadzie dla miesięczniku „Forbes” podkreśla, że źródła tego zysku widzi „w stabilnym biznesie nadawania programu TVN i jego kanałów tematycznych oraz w nowych rodzajach biznesu”. - Około 90 proc. zysku EBITDA będzie pochodzić z reklam telewizyjnych, a 10 proc. z innych źródeł  - zapowiada Tellenbach.- Firma ma olbrzymi potencjał, by rozwinąć niereklamowe źródła przychodu, oparte na opłatach abonamentów i transakcyjnych. Te dwa źródła będą zyskiwać na znaczeniu - mówi prezes TVN. Jednym ze źródeł tych przychodów ma być subskrypcyjny serwis wideo na żądanie tworzony we współpracy z T-Mobile Polska, który ma ruszyć niebawem (więcej na ten temat).- Za niewielką kwotę wyrażoną w złotych będzie można uzyskać dostęp do podstawowego pakietu kanałów i zasobów programowych. Większy pakiet, ze znacznie większą ilością informacji, będzie sprzedawany po wyższej, ale wciąż bardzo atrakcyjnej cenie. Będzie więc można korzystać z oferty TVN na dowolnym urządzeniu mobilnym typu tablet czy smartfon i kiedykolwiek, np. w podróży, kiedy dzieci potrzebują rozrywki - opisuje nową usługę Markus Tellenbach.Prezes TVN podkreśla, że przychody z abonamentu będą kluczowym składnikiem przychodów spółki w 2016 roku. - Będziemy rozwijać ten sposób oferowania naszej produkcji. W przyszłości stworzymy także specjalne produkty dedykowane poszczególnym rodzajom urządzeń - dodaje Tellenbach.Drugim źródłem przychodów pozareklamowych może być e-commerce. - Mamy kilkaset tysięcy klientów naszej telesprzedaży, co stanowi dobry punkt wyjścia. Prawdopodobnie rozwiniemy e-commerce jako sprzedaż dóbr i usług. Tu niestety nie chcę i nie mogę dodać nic więcej, ale powiem, że w 2026 roku też odpowiemy nowymi formami oferty na oczekiwania widzów przechodzących na korzystanie z nowych urządzeń - dodaje prezes TVN.Przychody TVN w trzech kwartałach br. wyniosły 1,11 mld zł, a zysk netto przypadający akcjonariuszom - 143,4 mln zł (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"