TVN24 nowym liderem stacji newsowych, TVP Info o 64 proc. w dół

W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród stacji newsowych awansowała TVN24. Na drugie miejsce spadł kanał TVP Info, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Najwięcej zyskała Superstacja.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Kanał TVN24 w każdej minucie w październiku 2013 roku śledziło średnio 181 tys. widzów, czyli o 4,97 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, a jego udział w rynku telewizyjnym spadł z 3,21 proc. do 3,09 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W październiku 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info, którego średnia minutowa widownia zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 64,11 proc. i wyniosła zaledwie 72 tys. osób. Natomiast udział tej stacji w zeszłym miesiącu zmniejszył się o 2,16 pkt. proc. do 1,24 proc. Od września br. kanał ten przestał emitować programy lokalne, stając się pełnowymiarową stacją informacyjną (więcej na ten temat). Dodatkowo wypadł z analogowych pakietów w kablówkach.

Trzecią pozycję w zeszłym miesiącu zajął Polsat News. Jego widownia w październiku br. poszła do góry o 13,70 proc. do 56 tys. osób. Kanał ten w zeszłym miesiącu zanotował 0,95 proc. udziału (rok wcześniej wyniósł on 0,83 proc.).

Z kolei oglądalność zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 16,24 proc. i wyniosła 15 tys. osób, a udział tej telewizji wzrósł o 0,03 pkt. proc. i wyniósł 0,25 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem pozostał kanał TVN24, notując spadek udziału z 2,48 proc. do 2,20 proc. Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat News, którego udział w tej grupie wyniósł 0,71 proc. (wzrost o 0,04 pkt. proc.). Natomiast na ostatnią lokatę podium spadło tutaj TVP Info (0,48 proc.; spadek aż o 1,03 pkt. proc.).

Nowy kanał TVP Regionalna w październiku 2013 roku śledziło średnio 60 tys. widzów, co przełożyło się na 1,02 proc. udziału w runku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 0,47 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

TVP Regionalna od września br. przejęła od TVP Info emisję pasm lokalnych ośrodków terenowych TVP. Poza rozłącznymi blokami programowymi nadaje też pasmo wspólne z produkcjami z różnych regionów (poznaj szczegóły). Warto dodać, że łączny udział TVP Info i TVP Regionalnej był w październiku br. niższy o 1,14 pkt. proc. od udziału TVP Info rok wcześniej.

 

Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej pozycja lidera należała do TVN CNBC, którego widownia w analizowanym okresie spadła o 4,99 proc. do 3,3 tys. osób, a udział tego kanału się nie zmienił i wyniósł 0,06 proc. Stacja ta ma nadawać tylko do końca roku, potem zmieni nazwę na TVN24 Biznes i Świat i poza newsami biznesowymi zacznie nadawać także m.in. newsy ze świata (dowiedz się więcej).

Natomiast Polsat Biznes w październiku 2013 roku zanotował średnią oglądalność na poziomie 2,6 tys. widzów, a jego udział wyniósł 0,04 proc. W lutym br. stacja została odświeżona, a jej oferta poszerzona została o programy lifestylowe (poznaj szczegóły). Rok wcześniej kanał nadawał pod nazwą TV Biznes, ale Nielsen wówczas nie dysponował pełnymi danymi dla tej stacji.

Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5 tys. widzów, czyli o 34,06 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast jego udział spadł z 0,13 proc. do 0,09 proc.

W październiku 2013 roku najwięcej widzów na antenie TVN24 obejrzało konferencję prasową nadaną tuż po zakończeniu referendum w Warszawie (859 tys. widzów), w TVP Info hitem był „Wybór Warszawy” (391 tys.), w TVP Regionalna - programy lokalne (też 391 tys.), a w Polsat News - „Gość Wydarzeń” (303 tys.).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?