Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w I kwartale 2014 roku zajęła TVP1. Udział tego kanału względem analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się o 1,33 proc. i wyniósł 14,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na druga pozycję awansował TVN, którego udział jednak zmalał o 7,84 proc. i wyniósł 11,87 proc. Natomiast na ostatnią lokatę podium spadł Polsat z wynikiem na poziomie 11,66 proc., o 10,10 proc. niższym niż rok wcześniej. Jednocześnie jest to największy spadek wśród stacji tworzących tzw. „wielką czwórkę”. Czwarte miejsce należało do TVP2, której udział wyniósł 10,39 proc., po spadku o 7,15 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmalał z 51,30 proc. do 47,99 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 3,18 proc. do 3,35 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący jedyny wzrost w rankingu prezentującym dziesięć najchętniej oglądanych stacji. Jego udział poszedł do góry o 3,44 proc. i wyniósł 3,01 proc. W I kwartale 2013 roku stacja ta zajmowała miejsce dziewiąte.
Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na dziewiąte. Zanotował on spadek o 17,04 proc., a jego wynik to 2,58 proc.
TOP stacji w I kwartale 2014 roku w grupie 16-49 na drugiej stronie artykułu.
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała do Polsatu, którego udział w I kwartale br. spadł o 9,34 proc. do poziomu 13,20 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 13,05 proc., po spadku o 6,85 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (10,46 proc., - 2,88 proc.), a na czwartej znalazła się TVP2 (8,92 proc., - 8,89 proc.).











