TVP1 nowym liderem. Duży spadek Polsatu i TVN. „M jak miłość” hitem tygodnia

W minionym tygodniu na pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym awansowała TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującej TVP1 w okresie od 1 do 7 czerwca 2015 roku zmniejszył się o 1,43 pkt. proc. do 11,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Tydzień wcześniej stacja ta jednak zajmowała miejsce drugie.

Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmalał o 2,28 pkt. proc. i wyniósł 10,70 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 10,18 proc., po spadku o 0,54 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (9,56 proc.; do góry o 0,67 pkt. proc.).

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TV Puls (3,50 proc.; + 0,59 pkt. proc.), TV4 (3,28 proc.; + 0,37 pkt. proc.), TVP Seriale (1,63 proc.; + 0,33 pkt. proc.), Puls 2 (1,61 proc.; + 0,05 pkt. proc.), TV6 (1,24 proc.; + 0,13 pkt. proc.), TVP Regionalna (1,17 proc.; + 0,11 pkt. proc.), TVP Rozrywka (1,14 proc.; + 0,10 pkt. proc.), Polo TV (1,07 proc.; + 0,13 pkt. proc.), Stopklatka TV (0,97 proc.; + 0,09 pkt. proc.) i Polsat Sport (0,84 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się Polsat. Stacja ta zanotowała spadek o 2,54 pkt. proc. do 12,17 proc. udziału. Drugi był TVN, którego udział zmniejszył się o 1,24 pkt. proc. do 11,22 proc.

Na ostatnią pozycję podium awansowała Dwójka - udział tej stacji, po wzroście o 0,60 proc., wyniósł 8,17 proc. Zaś na czwartą lokatę spadła Jedynka (w dół o 1,02 pkt. proc. do 7,65 proc.).

Największą widownię w badanym okresie - 6,28 mln widzów - tradycyjnie zgromadził pokazany na antenie TVP2 serial „M jak miłość”.

Drugie miejsce należało do „Rancza” TVP1 z 5,62 mln widzów (emisja 7 czerwca). Podium uzupełnia serial „Na dobre i na złe” TVP2 z widownią na poziomie 4,39 mln osób (3 czerwca).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 01.06.2015 - 07.06.2015 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 01.06.2015 - 07.06.2015 - grupa 16-49

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"