TVP2 wyprzedziła TVP1. „Wiadomości” z większą widownią, niż „Fakty”

Pozycji lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu zajął TVN. Trzecia była TVP2, która wyprzedziła siostrzaną TVP1. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony”, a najwyżej z dzienników uplasowały się „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
TVP2 wyprzedziła TVP1. „Wiadomości” z większą widownią, niż „Fakty”

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 23 do 29 października 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,97 mln widzów, co przełożyło się na 38,48 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 4,39 mln widzów, co dało stacji 27,69 proc. udziału.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-rytmie-serca-i-diagnoza-najchetniej-ogladanymi-nowosciami-w-jesiennej-ramowce-analiza ##

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 25 października miał 4,18 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 26,37 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który tego samego dnia w TVP2 śledziło 3,65 mln widzów (22,89 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 29 października na antenie tej stacji obejrzało 3,41 mln widzów (21,02 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-kontra-fakty-ogladalnosc-w-tvp1-i-tvp-info-podana-tylko-z-niedzieli ##

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Fakty” TVN na głównej antenie zgromadziły 3,34 mln widzów (emisja tego samego dnia; 6. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym był „Teleexpress”, którego również wydanie niedzielne w Jedynce miało 2,48 mln widzów (19. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,99 mln widzów; emisja 28 października w TVN; 10. pozycja w zestawieniu).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,95 mln osób, co dało Dwójce 32,86 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do reality-show „Rolnik szuka żony” (1,59 mln widzów; 23,56 proc. udziału), a podium uzupełnia „MasterChef” (1,42 mln widzów; 20,83 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: „Na dobre i na złe” (1,37 mln; 22,63 proc.) i „Kuchenne rewolucje” (1,31 mln; 24,08 proc.).

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział liderującego TVN wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,42 pkt. proc. do 10,69 proc.

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,39 proc., po spadku o 0,37 pkt. proc.

Podium uzupełnia TVP2, która wyprzedziła siostrzaną TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,56 proc., po jednak spadku względem poprzedniego o 0,07 pkt. proc.

Z kolei średni udział czwartej Jedynki wyniósł 8,45 proc. (w dół o 0,48 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,43 proc. do 38,09 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,57 proc. (+ 0,04 pkt. proc.).

Dwie kolejne lokaty należały do stacji newsowych: TVP Info (4,14 proc. działu; + 0,26 pkt. proc.) oraz TVN24 (4,04 proc. działu; + 0,15 pkt. proc.)

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera też znalazł się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,95 pkt. proc. do 13,42 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,27 proc. (w dół o 0,46 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,04 pkt. proc. do 7,63 proc.) i Jedynka (- 0,42 pkt. proc. do 5,21 proc.).

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (w dół o 0,72 pkt. proc. do 12,30 proc.);

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji