Użytkownicy serwisów filmowych

Kto szuka w Internecie informacji o filmie i kinie?

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W ramach badania Prawdziwy Profil prowadzonego przez firmy Global eMarketing oraz I-Metria analizowana jest oglądalność witryn zrzeszonych w sieciach reklamowych Ad.net, IDMnet, ARBOmedia oraz Qnet. Aby opisać widownię serwisów filmowych, posłużono się wybranymi danymi zarejestrowanymi w kwietniu br. na czterech witrynach poświęconych tej tematyce.

W sieciach reklamowych zrzeszone są dwa duże serwisy filmowe: www.stopklatka.pl w sieci Ad.net i www.filmweb.pl w sieci IDMnet. W kwietniu na witrynie Filmweb.pl pojawiło się blisko 270 tys. internautów, na witrynie Stopklatka.pl - prawie 72 tys. Użytkownicy ci znaleźli na stronach serwisów bogactwo informacji o filmie, takich jak recenzje poszczególnych produkcji, zapowiedzi i premiery, repertuary kin, wywiady z reżyserami i wiele innych.

Na podstawie danych z badania można stwierdzić, że takie wiadomości są interesujące zwłaszcza dla osób młodych. Internauci w wieku 15-24 lata stanowią aż połowę widowni każdego ze wspomnianych serwisów, podczas gdy średnia dla wszystkich witryn uczestniczących w badaniu (323 witryny w kwietniu) wynosi 40 proc. Wśród internautów odwiedzających omawiane serwisy spotkamy ponadto duży odsetek studentów. Stanowią oni 22 proc. gości serwisu Stopklatka.pl, a 20 proc. - Filmweb.pl. Jest to wartość wyższa niż średnia dla wszystkich badanych witryn, równa 14 proc.

Jeżeli natomiast przeanalizujemy dane dotyczące płci i wykształcenia użytkowników dwóch omawianych serwisów, nie odbiegają one znacząco od przeciętnej. Jeżeli chodzi o płeć, nieznacznie przeważają mężczyźni, biorąc pod uwagę wykształcenie - najliczniejszą grupą są osoby z wykształceniem wyższym (ok. 30 proc. w porównaniu z 35 proc. na wszystkich serwisach uczestniczących w badaniu Prawdziwy Profil).

Analizie poddano również widownię serwisu o zawężonej tematyce - poświęconego krótkim formom filmowym. Witrynę www.szorty.pl z sieci ARBOmedia odwiedziło w kwietniu prawie 83 tys. użytkowników sieci. O ile ogólne informacje o filmie interesują szczególnie studentów, Szorty.pl przyciąga uczniów. Stanowią oni ponad 25 proc. widowni tej witryny, podczas gdy wśród użytkowników wszystkich witryn uczestniczących w badaniu Prawdziwy Profil jest ich o 5 proc. mniej.

Najbardziej odbiegają od przeciętnych wartości statystyki dotyczące strony domowej znanej postaci polskiego filmu - Krystyny Jandy: www.krystynajanda.com , zrzeszonej w sieci Ad.net. Serwis ten odwiedziło w kwietniu 9 tys. internautów. Informacje o aktorce są zdecydowanie bardziej interesujące dla kobiet, które stanowią aż 82 proc. użytkowników dokonujących wizyt.

Badanie Prawdziwy Profil jest realizowane od grudnia 2002 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online