W analizie dotyczącej segmentu asystentów głosowych w USA aMarketer zwraca uwagę na fakt, że amerykański rynek jest obecnie praktycznie zdominowany przez 3 platformy – Siri od Apple, Amazon Alexa oraz Google Assistant, ta ostatnia jest też dostępna w Polsce w lokalnej wersji językowej.
Analitycy przewidują, że do końca br. 111,8 mln użytkowników w USA będzie korzystać z usług asystentów głosowych przynajmniej raz w miesiącu. To oznacza więcej o 9,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, jednak dynamika wzrostu powoli spada, bowiem rok wcześniej wynosiła 27,8 proc. W br. użytkownicy inteligentnych asystentów będą stanowić 39,4 proc. wszystkich internautów w USA.
Według eMarketera przy wspomnianej słabnącej dynamice wzrostów w kolejnych latach coraz więcej Amerykanów będzie korzystać z asystentów. W roku 2021 będzie ich 122,7 mln, czyli 42,2 proc. wszystkich użytkowników korzystających w USA z internetu.

Do końca 2019 r. 97,9 mln użytkowników będzie korzystać z asystentów głosowych za pomocą swoich smartfonów, do roku 2021 ich liczba ma wzrosnąć do 107,9 mln. Z kolei z usług tych platform w inteligentnych głośnikach będzie korzystać 77,6 mln użytkowników, a w 2021 r. ma ich być 88,7 mln.











