Warexpo znów z zyskiem, wpływy ponad 40 proc. w górę

Warszawska firma reklamy zewnętrznej Warexpo w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 41,7 proc. do 6,51 mln zł, a przy dużo niższej dynamice kosztowej jej wynik netto poszedł w górę z 830,5 tys. zł straty do 755,5 tys. zł zysku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

- Pierwsza połowa roku, zgodnie z przewidywaniami, była kontynuacją złego 2020 roku, ale już druga połowa przyniosła powrót klientów i dynamiczny wzrost rynku i wpływów Spółki - opisano w sprawozdaniu Warexpo.

Warexpo jest właścicielem sieci słupów reklamowych (oferujących łącznie prawie 1 tys. powierzchni) i citylightów w Warszawie. Zajmuje się też sprzedażą oferty reklamowej ponad 3 tys. ekranów digital signage w stołecznych tramwajach i autobusach oraz nośników w innych miastach.

Koszty poniesione przez firmę na wytworzenie produktów na własne potrzeby zmalały z 296 do 113,4 tys. zł, a ujemny wynik ze zmiany stanu produktów - z -1,01 mln zł do -252,8 tys. zł.

Spółka osiągnęła prawie dwukrotnie wyższy wzrost przychodów niż cały polski rynek reklamy zewnętrznej, który - według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej i Starcomu - zwiększył się o 20,6 proc. do 424,1 mln zł.

Wydatki operacyjne Warexpo wzrosły o 17,2 proc. do 5,65 mln zł. Koszty wynagrodzeń poszły w górę z 2,1 do 2,25 mln zł, pozostałych świadczeń pracowniczych - z 403 do 432,9 tys. zł, a usług obcych - z 1,5 do 1,74 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 18,3 etatów, wobec 18,5 w 2020 roku.

Z kolei pozostałe koszty operacyjne zmalały z 422,2 do 225,6 tys. zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 561,8 do 257 tys. zł.

Wpływy w br. mają wzrosnąć o 8 proc.

Wszystkie wskaźniki rentowności firmy wyszły na plus. Wynik sprzedażowy wzrósł z 945,6 tys. zł straty do 721,4 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 806 tys. zł straty do 752,8 tys. zł zysku, a wynik netto - z 830,5 tys. zł straty do 755,5 tys. zł zysku.

Miasto Warszawa jako jedyny udziałowiec Warexpo zdecydowało, że cały zysk netto z ub.r. zasili kapitał zapasowy spółki.

W br. firma spodziewa się wzrostu przychodów reklamowych o ok. 8 proc. Liczy na dalszą odbudowę rynku outdoorowego, który mocno skurczył się w 2020 roku po wybuchu epidemii, rozwój swojej sieci reklamowej oraz większą liczbę umów rocznych lub dłuższych, obejmujących także akcje niestandardowe i oparte na nośnikach cyfrowych.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"