Podczas zakupów wędliny w sklepie zza lady ponad połowa nabywców woli kupować wędlinę w plastrach. Ponadto, preferują oni krojenie wędlin na miejscu przez sprzedawcę niż uprzednio pokrojone plastry gotowe do sprzedaży.
Najbardziej popularnym rodzajem wędlin pod względem zakupów w Polsce są kiełbasy tradycyjne i szynki. Udział tych dwóch typów wędlin wynosi prawie 40 proc. w całkowitej wartości sprzedaży kategorii.
Na rynku wędlin w Polsce zachodzą dynamiczne zmiany, które wpisują się w nowe trendy konsumenckie. Producenci wychodzą naprzeciw prozdrowotnym postawom nabywców, którzy poszukują wędlin bez konserwantów, z obniżoną zawartością soli czy glutaminianu sodu. W ostatnim czasie na półkach sklepowych pojawiły się wędliny bezglutenowe, dotychczas dostępne jedynie w niszowych sklepach z ofertą ekologiczną. Nabywcy, którzy szukają wędlin wyróżniających się wysoką jakością, mają do wyboru wiele ekskluzywnych linii produktów w eleganckich delikatesowych opakowaniach. Coraz większą popularnością cieszą się także dedykowane linie produktów np. dla dzieci lub dla mężczyzn. Polscy producenci dostrzegli także trend, w który wpisują się wędliny dla wegetarian, produkowane głównie na bazie soi.Informacje o badaniuPowyższe wyniki pochodzą z raportu „Jak Polacy kupują wędliny” ze stycznia br. Metodologia: wywiady w sklepie face to face, na ogólnopolskiej próbie 400 respondentów w wieku 18+ odpowiedzialnych lub współodpowiedzialnych za zakupy w gospodarstwie domowym. Badanie przeprowadzono w czterech typach sklepów: hipermarket/supermarket, dyskont, sklep wędliniarski, sklep ogólnospożywczy

dostarczył
infoWire.pl











