Jan A. P. Kaczmarek, twórca i dyrektor poznańskiego Festiwalu Transatlantyk do zaprojektowania plakatu promującego tegoroczną edycję imprezy ponownie zaprosił Tomasza Opasińskiego, uznanego na całym świecie grafika i plakacistę. Pracujący w Stanach Zjednoczonych polski artysta odwołał się w swoim najnowszym dziele do mitu transoceanicznej podróży.
Kształt motywu nawiązuje do twórczych maszyn – gigantów, które budują analogie z techniką w służbie kina i muzyki. – twierdzi Tomasz Opasiński, twórca plakatu - To niezatrzymywalny filmowo-muzyczny wehikuł, napędzany światłem, obrazem i dźwiękiem. Transatlantyckie przesłanie wydobyte zostało z "transkontynentalnych" maszyn - frontalnej części fantastycznego parowozu, elementów silnika i śmigła myśliwca "Spitfire" oraz transatlantyckiego statku pasażerskiego na miarę Queen Mary. Całość poszycia maszyny wzorowana jest na oficjalnym kostiumie dyrygenta orkiestry - klasycznym fraku. We wnętrzu wehikułu wśród zwojów taśmy filmowej kłębi się energia – spiritus movens Festiwalu, fantastycznej podróży bez granic, międzykontynentalnej uczty dla oka i ucha.

Zaprojektowany przez Tomasza Opasińskiego plakat ubiegłorocznego Festiwalu Transatlantyk zdobył srebrną nagrodę na Film Festival Poster Awards 2011. Transatlantyk był jedynym polskim festiwalem filmowym zakwalifikowanym do konkursu. Plakat z motywem wieży pokonał konkurentów promujących takie festiwale jak m.in. Berlinale, Cannes, Palm Springs czy San Sebastian.
Więcej informacji o Festiwalu TRANSATLANTYK 2012 na:











