Wiosenna stagnacja na rynku reklamy

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 74,25 punktów.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Oznacza to, że spadł w stosunku do poprzedniej fali badania o 6,75 (w styczniu 2006 r. wynosił 81,00). Badanie zostało przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Magazynu  „Brief” w kwietniu br.

Poziom BriefIndexu spadł z 81,00 do poziomu 74,25 i jest to wynikiem stosunkowo niskiego poziomu oczekiwań poprawy koniunktury wśród respondentów. Odnosi się wrażenie, że badani mają poczucie stagnacji i braku impulsów, które istotnie mogą wpłynąć na poprawę koniunktury w branży. Tendencję tę widać w obecnych wypowiedziach badanych: „Do tej pory mieliśmy do czynienia z dużym wzrostem, a teraz sytuacja się ustabilizowała i nie ma czynników, które mogłyby spowodować bardzo dobrą sytuację”. W porównaniu do roku 2005 badani lepiej oceniają obecną sytuację, jednak w mniejszym stopniu oczekują jej dalszej poprawy. Aż 71% badanych odpowiedziało, że w ciągu najbliższych miesięcy sytuacja na rynku mediów i reklamy nie ulegnie zmianie. Z drugiej strony badani uważają, że sytuacja gospodarcza jest dobra i mają przekonanie, że sytuacja ekonomiczna nadal będzie się poprawiać: „Wskaźniki wyprzedzające koniunkturę na to wskazują, (…) wskaźniki konsumpcji detalicznej wzrosły, rośnie import, więc rośnie konsumpcja prywatna”. Oczekiwania dalszej poprawy sytuacji w branży wynikają z nadchodzącego sezonu wiosenno-letniego oraz z nadchodzących Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, jednak nie wystarczają, aby utrzymać poziom optymizmu z poprzednich miesięcy.

Kwietniowej fali BriefIndexu, podobnie jak przy okazji poprzednich badań koniunktury na rynku mediów i reklamy, towarzyszyły pytania omnibusowe, które dotyczyły tym razem oceny sytuacji stanu polskiego BTLu. Respondenci wypowiadali się m.in. jakie narzędzia marketingu bezpośredniego uważają za skuteczne, oraz jaki procent budżetu zamierzają przeznaczyć na marketing bezpośredni.

BriefIndex to wskaźnik odzwierciedlający trendy dotyczące koniunktury na rynku reklamy i mediów. Obliczany jest na podstawie deklaracji respondentów (dyrektorów marketingu firm reprezentujących różne branże oraz prezesów agencji reklamowych i domów mediowych) na temat obecnej sytuacji branży oraz oczekiwanych zmian w ciągu najbliższych trzech miesięcy.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+