Uncle Ben’s to jedna z najbardziej znanych na świecie marek paczkowanego ryżu produkowanego i sprzedawanego przez koncern Mars Food od 1943 r.
Ben’s Original zamiast Uncle Ben’s
Teraz Mars Food zapowiedział, że wdraża program rebrandingu marki Uncle Ben’s na Ben’s Original. Oprócz nazwy najważniejszą zmianą jest to, że z opakowań z ryżem zniknie grafika prezentująca wizerunek starszego czarnoskórego mężczyzny.

Decyzja Mars Food jest odpowiedzią na krytykę niektórych środowisk, według których dotychczasowa wersja pudełek z ryżem mogła kojarzyć się z systemem segregacji rasowej w USA i rasizmem.
Czytaj dalej: Disney przekaże 5 milionów dolarów na walkę z rasizmem. Wcześniej zrobił to Mark Zuckerberg
Firma zastrzega, że na opakowaniach zamieszczano wizerunek jednego z cenionych plantatorów ryżu pochodzenia afroamerykańskiego, jednak w odpowiedzi na zastrzeżenia postawiła na radykalne kroki związane ze zmianą znanej od lat marki.

Równość rasowa
Mars Food w komunikacie informuje, że zmiany dotyczące identyfikacji wizerunkowej ryżu Uncle Ben’s nie są jedynymi działaniami firmy w zakresie równości rasowej.
Koncern prowadzi już działania zmierzające do zatrudnienia u siebie większej niż dotąd liczby Afroamerykanów, rozpoczął też program, którego celem jest darmowa edukacja młodych czarnoskórych kucharzy.











