Na czele rankingu tygodników opinii znalazł się „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), który awansował z miejsca drugiego. Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2015 roku wyniosła 123 907 egz. Było to jednak o 3,49 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 8,18 proc. do 118 326 egz.
Podium uzupełnia tygodnik „Polityka” (Polityka). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w lipcu br. zmniejszyła się o 4,20 proc. i wyniosła 117 341 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria), który przed rokiem był piąty. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 681 egz., po jednak stracie o 5,16 proc.

Pierwszą piątkę (po awansie z miejsca szóstego) uzupełnia tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik jednak zmalał o 3,52 proc. do 59 771 egz.
Największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 55,04 proc., zanotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł zaledwie 37 427 egz., a tytuł ten w rankingu spadł z miejsca czwartego na szóste.
Wysoki wynik „Wprost” w lipcu br. wiązał się z dobrą passą tygodnika po tym jak w czerwcu ub.r. opublikował on taśmy z podsłuchów, co zapewniło mu rekordową sprzedaż (dowiedz się więcej). Natomiast w marcu br. zmieniła się część redakcji pisma na czele z redaktorem naczelnym, którym został Tomasz Wróblewski, a sam tygodnik zyskał nieco inny charakter (więcej na ten temat).
Z kolei jedyny wzrost, wynoszący 1,21 proc. zanotował „Przegląd” (Fundacja „Oratio Recta”), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średnia sprzedaż ogółem wzrosła do 17 961 egz.

Na drugiej podstronie dane ze wszystkich miesięcy br.
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „Do Rzeczy”, którego wynik poszedł do góry o 10,85 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 8,34 proc., odnotował tygodnik „W Sieci”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











