Zenith: Wydatki na reklamę sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc.

Globalne wydatki reklamowe w kategorii sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc., głównie dzięki ożywieniu w branży budowlano-- remontowej - wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Zenith (Publicis Groupe). W 2023 roku przekroczą poziom wydatków z sprzed pandemii o 24 proc., a udział digitalu wzrośnie z 55 proc. w 2020 roku do 57 proc.w 2023 roku.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zenith: Wydatki na reklamę sprzętu AGD wzrosną w tym roku o 13 proc.

Według prognoz agencji mediowej Zenith, wzrost wydatków na reklamę na 12 kluczowych rynkach świata w kategorii sprzętu AGD wyniesie w 2021 roku 12,6 proc. i będzie wyższy niż wzrost reklamy ogółem, który szacowany jest w analogicznym okresie na 11,5proc.

Eksperci Zenitha wskazują, że zaoszczędzone na wyjazdach wakacyjnych z powodu lockdownu pieniądze konsumenci przeznaczają na zakup urządzeń dużego i małego AGD, w szczególności kuchenek, pralek, zmywarek i klimatyzatorów.Pomimo złagodzenia restrykcji związanych z koronawirusem, Zenith przewiduje, że konsumenci nadal będą poświęcać więcej czasu i środków finansowych na domy i mieszkania niż przed pandemią i prognozuje wzrost wydatków na reklamę sprzętu AGD na poziomie 6% proc. w skali roku w latach 2022 i 2023.

grafika

5,6 mld dolarów w 2023 roku, ponad połowa na internet

Według Zenitha globalne wydatki na reklamę marek AGD wzrosną z 4,4 mld dolarów  w 2020 roku do 5 mld dolarów w 2021 roku, znacznie przekraczając poziom 4,5 mld dolarów wydanych w 2019 roku jeszcze przed pandemią. Do 2023 roku wydatki reklamowe osiągną 5,6 mld dolarów.

W 2020 roku reklama w kanale digital stanowiła 55 proc.światowych wydatków na reklamę sprzętu AGD w porównaniu z 51 proc.w roku 2019. Internet wykorzystywany jest m.in. do budowania wizerunku marek - głównie z wykorzystaniem wideo online, reklamy natywnej i mediów społecznościowych.

Wciąż istotnym kanałem budowania wizerunku marek AGD, uzupełnianym przez działania prowadzone w OOH jest telewizja. W  2020 roku 29 proc. budżetów marek AGD zostało ulokowanych właśnie w telewizji, w porównaniu do średnich rynkowych inwestycji w tym kanale na poziomie 24 proc..

W reklamę OOH branża AGD zainwestowała w 2020 roku 7 proc. swoich wydatków, a średnia rynkowych inwestycji w ten kanał wynosiła 4 proc.. Zenith prognozuje, że w latach 2020-2023 wydatki marek sprzętu gospodarstwa domowego na reklamę OOH będą rosły o 8 proc. rocznie.

- Rynek, na którym działają marki AGD jeszcze nigdy nie był tak wymagający i złożony. Składają się na to zwiększony popyt i rosnący udział oraz znaczenie technologii cyfrowych w połowie i dolnej części lejka sprzedażowego, a także presja związana z dostarczaniem doświadczeń bezpośrednio do konsumenta - powiedział Drew Erskine, global strategy lead, Zenith. - Skuteczne budowanie marek na dłuższą metę będzie wymagało zwinnych strategii reklamowych często opartych na digitalu, zbalansowanych pod względem skali dotarcia, a konwersją intencji zakupowej na finalną decyzję.

Najsilniej rosną Indie i Rosja

Zenith prognozuje, że reklama sprzętu AGD będzie się rozwijać szczególnie szybko w Indiach i Rosji, które w latach 2020-2023 będą rosły średnio o odpowiednio 18 proc. i 16 proc. rocznie.

W Australii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA prognozowany roczny wzrost dla tej branży wyniesie od 9 proc.do 14 proc. w latach 2020-2023.

Najniższy wzrost inwestycji w reklamę AGD, który w latach 2020-2023 wyniesie od 0 proc. do 4 proc., spodziewany jest w krajach o dojrzałej gospodarce: Niemczech, Szwajcarii i Włoszech.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online