Wyniki Dialogu po trzech kwartałach 2002 roku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W sieci Dialog dzwoni obecnie ponad 350 tysięcy linii, co czyni go największym niezależnym operatorem telefonii stacjonarnej w Polsce. Z usług dostępu do Internetu korzysta prawie 55 tysięcy internautów.

Przychody z działalności podstawowej spółki za III kwartały 2002 roku wyniosły 264 mln zł i wykazują tendencję wzrostową. Po 9 miesiącach br. Dialog osiągnął nadwyżkę w przychodach w wysokości 14,2 mln zł w stosunku do założeń budżetowych. Wynik ten był możliwy do osiągnięcia dzięki położeniu większego nacisku na przyłączanie klientów biznesowych. Wskaźnik biznes-mix (obrazujący udział linii instytucjonalnych w ogólnej liczbie linii dzwoniących) na koniec września 2002 roku wyniósł 20,0 proc. wobec 17,6 proc. na koniec ubiegłego roku.

Spółka prowadzi gruntowną restrukturyzację kosztów. W pierwszym półroczu br. zaowocowało to osiągnięciem oszczędności 6,6 mln zł w odniesieniu do kosztów założonych w budżecie. Podejmowane od początku roku działania owocują coraz wyższym poziomem oszczędności w stosunku do budżetu. Po trzech kwartałach wyniosły one 16 mln zł.

Począwszy od stycznia 2002 roku spółka już w sposób trwały osiąga dodatni wskaźnik EBITDA (wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację i koszty RMK koncesji). Na koniec pierwszego kwartału wyniósł on 29 mln zł, na koniec czerwca 53,1 mln zł, a po trzech kwartałach już 90 mln zł i jest to wynik lepszy od zakładanego w budżecie o 29,7 mln zł.

Wynik operacyjny EBIT po 9 miesiącach jest ujemny i wynosi -26 mln zł. W samym trzecim kwartale EBIT wyniósł -2,9 mln zł wobec -23,1 mln zł po sześciu miesiącach 2002 r., co świadczy o stałej poprawie efektywności gospodarowania spółki na poziomie operacyjnym. Jednym z najistotniejszych parametrów wedle którego ocenia się efektywność operatora telefonii stacjonarnej jest liczba "linii dzwoniących" przypadająca na jednego pracownika. Wskaźnik ten w Dialogu jest na poziomie średniej europejskiej i w dalszym ciągu ulega systematycznej poprawie - w I kwartale wynosił 260, po I półroczu - 276, natomiast na koniec września wynosił 300 "linii dzwoniących" na jednego zatrudnionego.

Dla porównania: France Telecom - 232, Deutsche Telecom - 284 (dane odpowiednio strony www operatorów).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów