Wyniki Grupy Kredyt Banku po II kwartale

Grupa Kredyt Banku wypracowała w I półroczu tego roku 221,9 mln zysku netto, to jest ponad 3 razy więcej niż przed rokiem. W samym II kwartale 2011 roku zysk netto wyniósł 87,9 mln zł wobec 134 mln zł w I kw. 2011 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Główne dane finansowe:

  • Zysk netto w I półroczu 2011 roku 221,9 mln zł w porównaniu do 73,3 mln zł w analogicznym okresie ub. r. – wzrost o ponad 200%
  • Zysk netto w samym II kwartale 2011 roku 87,9 mln zł w porównaniu do 13,8 mln zł w II kw. 2010 r.
  • ROE na koniec II kw. 2011 wyniósł 11,8 % wobec 3,9% na koniec II kw. 2010 r.
  • Współczynnik wypłacalności na dzień 30.06.2011 roku wyniósł 12,74%
  • Zysk operacyjny w II kwartale 2011 wyniósł 164 mln zł

W I półroczu 2011 roku Grupa wypracowała 221,9 mln zł zysku netto, w porównaniu z 73,3 mln zł zysku rok wcześniej. W samym II kwartale 2011 roku było to 87,9 mln zł zysku netto w porównaniu z 13,8 mln zł w II kwartale 2010 roku.

Poprawa wyniku jest przede wszystkim rezultatem obniżenia odpisów netto z tytułu utraty wartości aktywów finansowych i innych aktywów oraz rezerw, a także wzrostu wyniku z tytułu odsetek oraz wyniku na pozostałych przychodach i kosztach operacyjnych.

Wynik z tytułu odsetek Grupy w I półroczu 2011 ukształtował się na poziomie 583,8 mln zł i był o 6,7% wyższy od wyniku osiągniętego w I półroczu 2010.

W samym II kwartale 2011 roku wynik z tytułu odsetek wyniósł 298,4 mln zł i był o 10,3% wyższy niż w II kwartale 2010 roku, głównie z tytułu wzrostu wyniku z tytułu odsetek od papierów wartościowych.

Wynik z tytułu opłat i prowizji w I półroczu tego roku wyniósł 161,3 mln zł i był wyższy o 3% niż przed rokiem. Tylko w II kwartale tego roku wyniósł 81,2 mln zł i był wyższy o 6,5% od wyniku osiągniętego w II kwartale 2010 roku. Wynika to głównie ze wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży i zarządzania produktami inwestycyjno-ubezpieczeniowymi.

W I półroczu 2011 roku Grupa odnotowała ujemne saldo odpisów netto z tytułu utraty wartości aktywów finansowych i innych aktywów oraz rezerw w wysokości 34,2 mln zł w porównaniu do ujemnego salda w I półroczu 2010 roku w kwocie 239 mln zł.

Koszty osobowe w I półroczu 2011 roku wyniosły 212,6 mln zł, i wzrosły o 4,8%, w stosunku do I półrocza 2010, natomiast w samym II kwartale 2011 osiągnęły poziom 107,5 mln zł. Wzrost kosztów osobowych był spowodowany wyższymi kosztami wynagrodzeń zasadniczych.

Koszty działania Grupy bez kosztów osobowych w I półroczu 2011 wyniosły 227,8 mln zł i w porównaniu z I półroczem 2010 roku ukształtowały się na poziomie wyższym o 15,5%.

W omawianym półroczu wskaźnik koszty do dochodów wyniósł 59,7% i wzrósł w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku, co jest efektem wzrostu kosztów funkcjonowania, widocznego głównie w kosztach opłat (wyższa opłata na rzecz BFG oraz wzrost podatku VAT), kampanii marketingowych oraz kosztach IT i telekomunikacyjnych (między innymi w związku z toczącymi się w Banku projektami).

W II kwartale 2011 roku wskaźnik koszty do dochodów wyniósł 60,9% i wzrósł z poziomu 58,5% w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Wartość zobowiązań wobec klientów na koniec I półrocza 2011 roku wzrosła o 493,5 mln zł (1,9%) w porównaniu do stanu na koniec 2010 roku oraz o 502,4 mln zł (2%) w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wartość należności od klientów brutto na koniec I półrocza 2011 roku spadła o  456,7 mln zł (1,6%) w porównaniu do stanu na koniec 2010 roku, zaś w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego istotnie się nie zmieniła (spadek o 0,3%).

Aktywność biznesowa

Linia biznesowa: Bankowość detaliczna

W II kwartale 2011 roku Bank wprowadził do oferty konto osobiste Ekstrakonto Plus z oprocentowaniem 7%. W efekcie kampanii marketingowej Kredyt Bank otworzył od maja 25 tys. nowych rachunków. Rośnie też zainteresowanie wdrożonymi pod koniec 2010 r. Profilami (pakiet produktów i usług w jednej cenie).

Depozyty klientów indywidualnych na koniec I półrocza 2011 przekroczyły 16 mld zł.

Na koniec II kwartału 2011 roku liczba kont oszczędnościowych wyniosła 661 tys. i zwiększyła się o 44 tys. (7,1%) w stosunku do końca 2010 roku i o 84 tys. (14,6%) w porównaniu do stanu na koniec I półrocza 2010 roku.

W I półroczu 2011 przeprowadzono 14 subskrypcji lokat strukturyzowanych, w których zebrano 353 mln zł. 85% dotychczas zakończonych lokat tego typu przyniosło klientom oczekiwany zysk (w wysokości 8%-9% w skali roku), co jest najlepszym wskaźnikiem na polskim rynku lokat strukturyzowanych.

Udział KBC TFI w rynku funduszy inwestycyjnych z ochroną kapitału (wartość aktywów) na koniec I półrocza 2011 roku wyniósł 49%. Pozyskano prawie 263 mln zł w subskrypcjach funduszy inwestycyjnych zamkniętych, w tym 83,6 mln zł na fundusze zagraniczne (KBC Kupon 5, 6, KBC Reverse Klik 1, KBC Super Dyskontowy 1) oraz 179,3 mln zł w ramach FIZ (Progresja, KBC Poland Jumper 4 FIZ oraz KBC Himalaja FIZ).

Utrzymała się również wysoka sprzedaż ubezpieczeń inwestycyjnych - Profit Plan za kwotę 283,3 mln zł, a "Wschodzące Potęgi" i "Liderzy Biznesu" - łącznie za 76 mln zł.

Bank wprowadził do oferty prestiżową kartę kredytową Word MasterCard, którą w ciągu pierwszych tygodni nabyło prawie 2 tys. klientów.

Linia Biznesowa: Fabryka Produktów Hipotecznych

W I połowie 2011 roku wartość umów o kredyt mieszkaniowy wyniosła 418 mln zł. Wartość wypłat kredytów mieszkaniowych w tym samym czasie sięgnęła blisko 460 mln zł.

Portfel kredytów hipotecznych Banku na koniec czerwca 2011 roku miał wartość 16,5 mld zł, co  dało bankowi udział w rynku na poziomie 5,8%.

Od II kwartału 2011 widoczny jest wzrost dynamiki sprzedaży kredytów mieszkaniowych w efekcie wprowadzonych zmian (optymalizacji procesu udzielania kredytów, wprowadzenia nowej konkurencyjnej oferty, wzrostu efektywności sieci sprzedaży i rozwój współpracy z firmami brokerskimi). W II kwartale 2011 roku w stosunku do I kwartału 2011 roku wartość umów podpisanych przez klientów wzrosła o 106%, a liczba wniosków o kredyt hipoteczny o 212% (5 627 wniosków w II kwartale 2011 w porównaniu do 1 803 wniosków w I kwartale 2011 roku). Udział brokerów w sprzedaży kredytów  (podpisane umowy) wzrósł do 50% w czerwcu 2011 roku.

W maju 2011 roku Kredyt Bank wprowadził do oferty preferencyjny kredyt mieszkaniowy „Rodzina na swoim” – wnioski o ten kredyty stanowią ok. 15% wniosków o kredyty hipoteczne.

Linia biznesowa: Bankowość Przedsiębiorstw

Priorytetem linii biznesowej była akwizycja nowych klientów, cross – sell oraz wzrost przychodów.

W I połowie 2011 roku Kredyt Bank pozyskał ponad 1600 klientów z segmentu SME oraz 275 klientów korporacyjnych. W samym II kwartale 2011 roku było to odpowiednio 1131 i 164 nowych klientów.

Dynamika przychodów ogółem w II kwartale 2011 segmentu SME wyniosła 113% w stosunku do II kwartału 2010, a w segmencie korporacyjnym było to 103%,pomimo realizacji strategii zakładającej wycofywanie się z dużych zaangażowań kredytowych.

W samym II kwartale 2011 Bank podpisał nowe umowy kredytowe na łączną kwotę 565 mln zł.

W II kwartale 2011 Kredyt Bank zaoferował nowe konto firmowe i linię depozytowo-kredytową z bonusem kredytowym oraz podwyższonym oprocentowaniem na rachunku depozytowym. Ponadto w ofercie pojawił się pakiet Walutowy dla klientów prowadzących wymianę handlową oraz usługa KB Należności dla klientów regularnie wystawiających dużą liczbę rachunków i faktur.

Kredyt Bank we współpracy z BGK zaoferował także kredyt z premia technologiczną oraz atrakcyjne cenowo kredyty z EBI. 

Bank scentralizował proces opiniowania transakcji, decyzji kredytowych oraz jej administrację. Utworzono także Centrum Kredytów, które zapewnia kompleksową obsługę procesu kredytowego dla klientów z segmentu SME.

* Nowe uruchomienia

Pełna prezentacja wyników finansowych Grupy dostępna jest na stronie www.kredytbank.pl

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji