Zamiast CV przesłał "swoje wnętrzności". Czy nietypowa rekrutacja przeszłaby w Polsce?

"Jak przyciągnąć uwagę? Nie wysyłasz portfolio. Dostarczasz swoje wnętrzności. Dosłownie" – przekazał na LinkedInie Rodolphe Bart, creative 360, rekrutujący do amsterdamskiej agencji kreatywnej. Postanowiliśmy sprawdzić, czy kreatywność kandydata byłaby doceniona w polskich realiach.

Kinga Walczyk
Kinga Walczyk
Udostępnij artykuł:
Zamiast CV przesłał "swoje wnętrzności". Czy nietypowa rekrutacja przeszłaby w Polsce?
Unsplash

Rodolphe Bart podzielił się procesem rekrutacyjnym na swoim LinkedInie, gdzie szczegółowo opisał nietypową alternatywę dla klasycznego CV:

"Oto, jak moje wnętrzności dotarły tego lata z Brukseli do GUT [tłum. "jelito" - red.] w Amsterdamie. Wyzwanie: Jak mogę przebić się przez niekończący się stos portfolio? Pomysł: Wystawiłem kreatywny przeszczep narządów. Egzekucja: Przyjaciel przebrany za chirurga przyniósł medyczną lodówkę z prawdziwymi wnętrznościami... oraz prośbę o rozmowę kwalifikacyjną" – napisał.

Screen
Screen © LinkedIn Rodolphe Bart | Rodolphe Bart

Barth, oczekując na rozmowę rekrutacyjną poprosił swojego przyjaciela, żeby ten przebrał się za chirurga i dostarczył do agencji chłodziarkę medyczną z napisem: "Kreatywny narząd dla agencji GUT". Przesyłka zawierała także kartkę z napisem: "Moje wnętrzności są już na Twoim biurku. Czy mam przynieść resztę ciała na rozmowę kwalifikacyjną?".

Screen
Screen © LinkedIn Rodolphe Bart | Rodolphe Bart
Screen
Screen © LinkedIn Rodolphe Bart | Rodolphe Bart
Screen
Screen © LinkedIn Rodolphe Bart | Rodolphe Bart

W chłodziarce znajdowały się jelita wieprzowe. Póki co na zdjęciu profilowym Bartha widnieje napis "Open to work", więc na ten moment nie dostał upragnionej pracy.

Eksperci o nietypowej alternatywie dla CV

Czy nietypowa alternatywa dla CV przyjęłaby się na naszym podwórku?

– Pomysł zdecydowanie przykuwający uwagę i wyróżniający się na tle standardowych aplikacji. Z czystej ciekawości chętnie zaprosiłabym taką osobę na rozmowę rekrutacyjną, żeby sprawdzić, co jeszcze kryje się za tak nieszablonową formą autoprezentacji – mówi dla Wirtualnemedia.pl Ilona Wilk, założycielka agencji kreatywnej WilkPR.

- Natomiast samo zatrudnienie zależałoby już od jego realnych kompetencji, doświadczenia i dopasowania do konkretnego stanowiska – bo kreatywność to ogromny atut, ale musi iść w parze z umiejętnościami potrzebnymi w danej roli - dodaje.

Paweł Wrzeszczyński, head of client service and business development w studiu filmowym KeyStory, przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że dla agencji reklamowych pomysłowość bywa walutą i taka oryginalna przesyłka na pewno przyciągnęła uwagę.

– Z mojego punktu widzenia to jednak przesunięcie granicy wykorzystania szoku. Bałbym się sytuacji, w których takie pomysły trafiłyby do moich klientów. To mógłby być jeden z tych odważnych konceptów, o których się mówi, ale są ryzykowne dla marek. Często nie przynoszą realnego zysku, a czasem wręcz odstraszają klientów od marki. Z drugiej strony, trzeba pamiętać, że rekrutacja dotyczyła agencji GUT, która już samą nazwą i opisem "about" puszcza oko do odbiorcy. W takim kontekście nie wykluczam, że pomysł może się tam spodobać – precyzuje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów