Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 14 Września 2017
 
 
 
Netflix jest w kontakcie z polskimi twórcami od kilku miesięcy, będzie stopniowo uruchamiać kolejne projekty (opinie)
 
Netflix kontaktował się z wybranymi przez siebie filmowcami z Polski już kilka miesięcy temu. Nasz rynek telewizyjny długo czekał na informację o pierwszym serialu, wyprodukowanym przez tę platformę VoD. Ale producenci na pewno już pracują nad kolejnymi propozycjami dla Netflixa - oceniają Andrzej Muszyński, Tomasz Gaweł i Wiktor Piątkowski. więcej
 
 
Mateusz Matyszkowicz odpowiada za biuro programowe TVP. Docelowo zajmie się także TVP2 i TVP3
 
Mateusz Matyszkowicz jako dyrektor i redaktor naczelny TVP1 przejął nadzór nad biurem programowym, które obecnie budowane jest od nowa. Docelowo będzie on nadzorował także program Dwójki i TVP3 - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Nowe iPhony ze sceptycznymi ocenami ekspertów. ,,Oferta dla fanów marki, a nie dla nowych użytkowników"
 
Po zaprezentowaniu przez koncern Apple iPhonów X, 8 i 8 Plus oceny branży technologicznej są dalekie od entuzjazmu. - Apple nie proponuje rewolucji, potrafi jednak zebrać w jednym modelu wcześniejsze rozwiązania i nadać im rangę, którą docenią wyznawcy marki. Ale ta propozycja nie przekona wielu użytkowników spoza ekosystemu Apple, nawet te maski, buźki i animowane emoji - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu nowych technologii. więcej
 
 
Discovery: po przejęciu Scripps synergie i zmniejszenie zadłużenia, mogą być połączenia kanałów
 
Discovery Communications spodziewa się, że po przejęciu Scripps Networks Interactive synergie kosztowe mogą być wyższe od oczekiwanych 350 mln dolarów. Koncern nie wyklucza połączeń swoich mniej popularnych marek telewizyjnych z kanałami SNI. Przez najbliższe dwa lata chce zmniejszyć stopień swojego zadłużenia, które zaciąga właśnie na tę akwizycję. więcej
 
 
Barbara Schabowska nową szefową TVP Kultura. Zastąpiła Mateusza Matyszkowicza
 
Od poniedziałku redakcją TVP Kultura, kanału tematycznego Telewizji Polskiej, zarządza Barbara Schabowska-Maszeńda, która obowiązki dyrektora anteny przejęła od Mateusza Matyszkowicza, obecnie dyrektora TVP1. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Duży spadek słuchalności Trójki - Radio ZET, TOK FM i Antyradio do góry więcej
 
Nowe prawo prasowe: brak autoryzacji nie będzie przestępstwem, do 6 godzin dla dziennika i ,,internetu" więcej
 
20 mln zł kary za nieuczciwą reklamę suplementów diety. "Skuteczny straszak" (opinie) więcej
 
Polska edycja ,,Vogue" wystartuje w marcu. Naczelnym Filip Niedenthal, jego zastępcą Joanna Lorynowicz więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Konsultant ds. Sprzedaży TVN
Konsultant ds. Sprzedaży Online TVN
Graphic Designer GPD
Manager ds. sprzedaży (obszar online) Gremi Media
ACCOUNT MANAGER Grupa ZPR Media
Montażysta TVN
NEW BUSINESS DEVELOPMENT DIRECTOR ABSTRA
Key Account Manager Whites
Specjalista ds. wsparcia reklamy w kanałach social media Edipresse Polska
Product Owner Onet.pl
Operator / montażysta Radio ZET
Administrator sieci kanałów Social Media Edipresse Polska
Specjalista ds. Sprzedaży TVN
Redaktor Sekcji News TVN
Content Hunter Independent Digital
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 500 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 64 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Mateusz Matyszkowicz odpowiada za biuro programowe TVP. Docelowo zajmie się także TVP2 i TVP3

Mateusz Matyszkowicz jako dyrektor i redaktor naczelny TVP1 przejął nadzór nad biurem programowym, które obecnie budowane jest od nowa. Docelowo będzie on nadzorował także program Dwójki i TVP3 - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Discovery: po przejęciu Scripps synergie i zmniejszenie zadłużenia, mogą być połączenia kanałów

Discovery Communications spodziewa się, że po przejęciu Scripps Networks Interactive synergie kosztowe mogą być wyższe od oczekiwanych 350 mln dolarów. Koncern nie wyklucza połączeń swoich mniej popularnych marek telewizyjnych z kanałami SNI. Przez najbliższe dwa lata chce zmniejszyć stopień swojego zadłużenia, które zaciąga właśnie na tę akwizycję. więcej

Barbara Schabowska nową szefową TVP Kultura. Zastąpiła Mateusza Matyszkowicza

Od poniedziałku redakcją TVP Kultura, kanału tematycznego Telewizji Polskiej, zarządza Barbara Schabowska-Maszeńda, która obowiązki dyrektora anteny przejęła od Mateusza Matyszkowicza, obecnie dyrektora TVP1. więcej

5 mln widzów ,,M jak miłość". TVP2 nokautuje konkurencję

Kolejny sezon „M jak miłość” ogląda średnio 4,98 mln osób. Produkcja daje TVP2 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie 16-49. Odcinek, w którym zmarł Tomek Chodakowski śledziło 5,55 mln widzów. W listopadzie Dwójka pokaże odcinek, w którym umrze Lucjan Mostowiak. więcej

,,Mecenas Lena Barska" od 1 października w Czwórce. Emisja w niedzielne wieczory (wideo)

W niedzielę, 1 października 2017 roku telewizyjna Czwórka rozpocznie emisję nowego cotygodniowego serialu „Mecenas Lena Barska”. Jego premierowe odcinki będzie można oglądać o godz. 22.00 - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Łukasz Sitek: Obowiązkiem polityka jest odpowiadać na pytania dziennikarza

- Obowiązkiem dziennikarza jest pytać, polityka - odpowiadać - tak reporter TVP Info Łukasz Sitek komentuje dla Wirtualnemedia.pl gonienie z mikrofonem prezydenta Gdańska i zasypywanie go pytaniami. Urząd Miejski w Gdańsku rozważa podjęcie kroków prawnych. więcej

Ewa Latkowska prezesem spółek TV Spektrum, Lemon Records i Eska TV

Ewa Latkowska została prezesem TV Spektrum, Lemon Records i Eska TV, telewizyjnych spółek Grupy ZPR Media. - To naturalna konsekwencja przejęcia zarządzania w naszymi kanałami, co nastąpiło wiosną - informuje Monika Polewska, rzecznik prasowy Grupy. więcej

TVN Style najchętniej oglądaną stacją lifestylową. TVN Turbo wyprzedziło Discovery Life

W sierpniu 2017 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych w Polsce był TVN Style. Czwarte miejsce zajęła nowa stacja HGTV Home & Garden, która zanotowała największy wzrost w zestawieniu - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

1,7 mln widzów nowego sezonu ,,Magazynu Ekspresu Reporterów"

Pierwsze trzy wydania „Magazynu Expresu Reporterów” w nowym sezonie oglądało średnio 1,75 mln widzów. TVP2 w czasie emisji programu jest liderem rynku telewizyjnego w 4+, ale w 16-49 stacja zajmuje trzecie miejsce. więcej

Filip Styczyński i Lucjan Ołtarzewski wracają do TVP Info jako dziennikarze internetowi. Samuel Pereira: wyrazili pełną skruchę

Dziennikarze Filip Styczyński i Lucjan Ołtarzewski, zawieszeni pod koniec lipca br. za prowokacyjne zachowanie na demonstracji przed Sejmem, wracają do Telewizji Polskiej, będą redaktorami portalu TVP.info. - Panowie wyrazili pełną skruchę i są gotowi do pracy - wyjaśnia Samuel Pereira, szef redakcji TVP.info. więcej

Koprodukcja TVP ,,Dotknięcie anioła" zwycięzcą Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece

Fabularyzowany dokument „Dotknięcie anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego zdobył Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece. Jest to koprodukcja m.in. Telewizji Polskiej. więcej

Łukasz Sitek z TVP Info gonił prezydenta Gdańska, zadając mu pytania z zarzutami. ,,To był atak, rozważamy kroki prawne"

Reporter TVP Info Łukasz Sitek we wtorek po przesłuchaniu prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza przez komisję śledczą przeszedł za nim kilkaset metrów, zadając mu pytania z mocnymi tezami o jego związkach z aferą Amber Gold. - W naszym odczuciu był to atak. Zwrócimy się w tej sprawie do TVP, ale nie wykluczamy tez kroków prawnych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy prezydenta Gdańska. więcej

 
 
 
 
RADIO
 
Jerzy Sosnowski wygrał proces z Polskim Radiem za zwolnienie z Trójki. Dostanie 23 tys. zł odszkodowania

Jerzy Sosnowski wygrał proces z Polskim Radiem o zwolnienie z pracy. Dostanie odszkodowanie w wysokości trzymiesięcznej pensji wraz z odsetkami. - Wyrok jest potwierdzeniem rzeczy oczywistej - mówi dziennikarz dla Wirtualnemedia.pl. Polskie Radio nie komentuje wyroku, czeka na jego uzasadnienie. więcej

 
Kuba Badach dołącza do Chillizet. Poprowadzi ,,Dźwięki nieoczywiste"

Wokalista jazzowy Kuba Badach dołączył do redakcji stacji Chillizet (Eurozet), a na antenie zadebiutuje w czwartek 14 września br. Poprowadzi autorską audycję „Dźwięki nieoczywiste”. więcej

 
Rekord FM zagra również w Ostrowcu Świętokrzyskim

KRRiT udzieliła koncesji Radiu Rekord FM na rozpowszechnianie swojego programu ze stacji nadawczej w Ostrowcu Świętokrzyskim. Program stacji będzie rozpowszechniany na częstotliwości 89,6 MHz. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
,,Teatrzyk Świeżaków" z Biedronki na antenie TVN (wideo)

W najbliższy piątek, tuż przed wieczornym wydaniem „Faktów” w TVN rozpocznie się emisja „Teatrzyku Świeżaków”. Jego bohaterami są maskotki dostępne w sieci sklepów Biedronka. Akcję dla Jeronimo Martins Polska realizują Duda Polska i MEC. więcej

Wiceprezes PFN: 10 mln zł na ,,Sprawiedliwe sądy", 240 tys. zł dla byłych PR-owców Beaty Szydło, większość dla mediów

Maciej Świrski, wiceprezes Polskiej Fundacji Narodowej, poinformował, że rzeczywisty budżet kampanii „Sprawiedliwe sądy” wyniesie ok. 10 mln zł, z czego 240 tys. zł dostanie firma byłych pracowników kancelarii Beaty Szydło. Świrski podkreślił, że większość budżetu trafi do mediów, także stacji krytykujących tę akcję. więcej

FoodCare wybrał H2O Creative do reklamowania Gellwe

Agencja H2O Creative rozpoczyna współpracę z firmą FoodCare. Zajmie się strategią i komunikacji marki Gellwe, w portfolio której znajdują się m.in. desery, ciasta w proszku i dodatki do pieczenia. więcej

Televisor przejmuje Xantus Studio, Kuba Michalczuk odchodzi z firmy

Od października Xantus Studio będzie częścią Grupy Televisor. Założyciel, właściciel i szef Xantusa, Kuba Michalczuk, odchodzi z firmy. - Czas poszukać nowych wyzwań - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Artegence zajmie się obsługą Volkswagena w internecie

Agencja Artegence wygrała przetarg Volkswagen Group Polska na obsługę marki Volkswagen w internecie. Będzie też odpowiedzialna za wspieranie klienta w obszarach big data i machine learning. więcej

BMW M760Li xDrive reklamowany jako ,,najmocniejszy w historii BMW" (wideo)

Pod hasłem „Bądź sobą w najmocniejszym w historii BMW” ruszyła kampania reklamowa samochodu BMW M760Li xDrive. Akcję przygotowały i realizują agencja Change Serviceplan i dom mediowy Initiative. więcej

Jarosław Drabarek odchodzi z Amiki, Piotr Skubel na czele handlu i marketingu

Jarosław Drabarek zrezygnował z funkcji członka zarządu grupy kapitałowej Amica, w której odpowiadał za pion handlu i marketingu. Zarządzanie tym obszarem działalności spółki przejmie inny członek jej zarządu Piotr Skubel. więcej

Przedsiębiorcy od płyt, kucyków i Aten reklamują konto firmowe w mBanku (wideo)

mBank rozpoczął kampanię reklamową konta firmowego podkreślającą jego szeroką ofertę usług dla przedsiębiorców z różnych branż. Akcję przygotowały i realizują firmy marketingowe Grey Group Poland, Tango i Mindshare Polska. więcej

Fashionelka promuje kawę Nescafe Sensazione Creme (wideo)

Rozpoczęła się nowa kampania reklamowa kawy Nescafe Sensazione Créme. Działania z udziałem Fashionelki podkreślają, że łagodna kawa z aksamitną pianką to idealny towarzysz długich rozmów z przyjaciółkami. Za ich realizację odpowiadają MEC Wavemaker i Graffiti Films. więcej

OSM Czarnków szuka agencji do kampanii reklamowej masła i sera

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Czarnkowa zbiera z rynku informacje na temat kosztów realizacji kampanii reklamowej produkowanych przez nią masła extra i sera. Wstępny budżet, który chce na nią przeznaczyć, wynosi ponad 2 mln zł netto. więcej

Brygida ,,Bree" Naumowicz i Julita Formella promują nową kolekcję Mohito

Firma LPP w kampanii reklamowej promującej kolekcję marki odzieżowej Mohito na sezon jesień-zima 2017/2018 korzysta z wizerunku Brygidu „Bree” Naumowicz i Julity Formelli. więcej

Świat widziany oczami dziecka reklamuje sieć Ikea (wideo)

Spot z hasłem „Wonderful World” promuje ofertę Ikea w Kanadzie. W filmie pokazano świat widziany z perspektywy małej dziewczynki, podróżującej samochodem. Kampanię przygotowała agencja Rethink z Toronto. więcej

,,Zapanuj nad ogniem" w kampanii płyt gazowych z systemem FlameSelect (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa płyt gazowych marki Bosch (produkowanych przez BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego) wyposażonych w system FlameSelect. Akcję, pod hasłem „Zapanuj nad ogniem”, przygotowały firmy marketingowe Prime Movers, OMD, Level i Insignia. więcej

.bringMore Advertising zajmie się kampanią Ministerstwa Energii

Agencja .bringMore Advertising wygrała przetarg Ministerstwa Energii na realizację ogólnopolskiej kampanii informacyjnej na temat korzyści płynących z usług doradztwa energetycznego. Pokonała w nim Fabrykę Komunikacji Społecznej, agencję DSK i Mastermind Media. więcej

Niezwykle twórcza i pełna pomysłów Molly reklamuje General Electric (wideo)

Bohaterką nowej kampanii firmy General Electric jest dziewczynka o imieniu Molly. Mimo młodego wieku jest niezwykle pomysłowa i zaradna zarazem. Kampanię przygotowała agencja BBDO. więcej

Bielmar konkursem konsumenckim wspiera margarynę Śniadaniowa

Firma Bielmar rozpoczęła konkurs konsumencki promujący margarynę Śniadaniowa. Autorzy najciekawszych haseł wymyślonych dla marki powalczą o nagrody o łącznej wartości 80 tys. zł. Za obsługę akcji odpowiada agencja Schulz brand friendly. więcej

IKEA Kraków czytelnią na dworcu MDA promuje nowy katalog

Na dworcu MDA w Krakowie powstała przestrzeń, w której pasażerowie oczekujący na autobus mogą oddać się lekturze. Pomieszczenie od podstaw zaaranżowane zostało przez IKEA Kraków, która promuje w ten sposób nowy katalog. więcej

Salon Reserved na Oxford Street w Londynie. "Chcemy być brandem globalnym"

Marka Reserved (LPP) zadebiutowała na brytyjskim rynku. Londyńska Oxford Street, gdzie znajduje się nowo otwarty salon, to jedna z najbardziej prestiżowych ulic handlowych na świecie, którą co roku odwiedza nawet 120 milionów osób. Równolegle ruszyła też sprzedaż internetowa marki na rynku brytyjskim. To poważny i duży krok w kierunku ekspansji LPP na globalnym rynku. Firma zapowiada dalszy rozwój na globalnych rynkach. więcej

 
 
 
PRASA
 
Nancy Gibbs, pierwsza kobieta na fotelu naczelnego ,,Time'a" odchodzi ze stanowiska

Nancy Gibbs, która jako pierwsza kobieta objęła stanowisko redaktora naczelnego magazynu „Time” podjęła decyzję o odejściu z redakcji. Gibbs przez całe swoje życie zawodowe była związana z tygodnikiem, teraz chce podjąć nowe wyzwania zawodowe. Jej następca nie jest na razie znany. więcej

,,Men's Health" liderem sprzedaży w I półroczu wśród pism męskich

Wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym półroczu br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Nina Garcia zamiast Robbie Myers naczelną magazynu ,,Elle"

Nina Garcia, była dyrektor kreatywna magazynu „Marie Claire” od 18 września będzie kierować amerykańską edycją miesięcznika „Elle” i całą związaną z nim marką. Garcia zastąpi Robbie Myers, która rezygnuje z funkcji naczelnego. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Netflix jest w kontakcie z polskimi twórcami od kilku miesięcy, będzie stopniowo uruchamiać kolejne projekty (opinie)

Netflix kontaktował się z wybranymi przez siebie filmowcami z Polski już kilka miesięcy temu. Nasz rynek telewizyjny długo czekał na informację o pierwszym serialu, wyprodukowanym przez tę platformę VoD. Ale producenci na pewno już pracują nad kolejnymi propozycjami dla Netflixa - oceniają Andrzej Muszyński, Tomasz Gaweł i Wiktor Piątkowski. więcej

Allegro z nową stroną główną zmienia się w wielobranżowy sklep internetowy, jest jak eBay i Aliexpress (opinie)

Strona główna Allegro.pl w nowej wersji jest zdecydowanie dłuższa, bardziej przejrzysta i pokazuje więcej ofert niż poprzednio. Wydaje się, że portal z serwisu akcyjnego ewoluuje w kierunku wielobranżowego sklepu internetowego, przypomina coraz bardziej witryny takie jak eBay, Amazon czy Aliexpress - oceniają dla Wirtualnemedia.pl specjaliści z agencji interaktywnych. więcej

Pierwszy polski serial Netflixa w 2018 roku, reżyserkami Agnieszka Holland i Kasia Adamik

Platforma VoD Netflix zapowiedziała, że zrealizuje swój pierwszy oryginalny serial polskojęzyczny. Jego premiera planowana jest na przyszłym rok, 8-odcinkowy serial wyreżyserują Agnieszka Holland i Kasia Adamik. więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Prawie 60% Polaków uwzględnia przy wydatkach potrzeby swoich partnerów

Ponad połowa Polaków, którzy są w związkach, uważnie analizuje swoje wydatki, a prawie 60% uwzględnia przy tym potrzeby swoich partnerów, wynika z badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Grupy Kruk. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Synertime wypromuje Runmageddon

Agencja Synertime rozpoczęła działania w zakresie public relations dla Runmageddonu - cyklicznego, ekstremalnego biegu przez przeszkody. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Nowe iPhony ze sceptycznymi ocenami ekspertów. ,,Oferta dla fanów marki, a nie dla nowych użytkowników"
Mytaxi wprowadza w Warszawie wspólne przewozy pasażerów
Apple obniża ceny starszych iPhone'ów, najtańszy iPhone SE za 1729 złotych
Czytelnia Orange - wspólny projekt Orange i Agory
 
 
 
GOSPODARKA
 
W Juracie powstanie pięciogwiazdkowy hotel MGallery by Sofitel
Jarosław Drabarek odchodzi z Amiki, Piotr Skubel na czele handlu i marketingu
Mytaxi wprowadza w Warszawie wspólne przewozy pasażerów
Prawie 60% Polaków uwzględnia przy wydatkach potrzeby swoich partnerów
Ryanair uruchomi 15 nowych tras z Krakowa w sezonie letnim 2018
Salon Reserved na Oxford Street w Londynie. "Chcemy być brandem globalnym"
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Netflix jest w kontakcie z polskimi twórcami od kilku miesięcy, będzie stopniowo uruchamiać kolejne projekty (opinie)
Pierwszy polski serial Netflixa w 2018 roku, reżyserkami Agnieszka Holland i Kasia Adamik
Lady Gaga mówi głośno o swej chorobie
"O mnie, o tobie, o nas" - Andrzej Piaseczny wydaje nowy album
"Big Mouth" - niegrzeczna kreskówka Netfliksa (wideo)
IKEA Kraków czytelnią na dworcu MDA promuje nowy katalog
Koprodukcja TVP ,,Dotknięcie anioła" zwycięzcą Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece
37 filmów na pokazach specjalnych Warszawskiego Festiwalu Filmowego
J.J. Abrams wyreżyseruje "Star Wars: Episode IX"
Powstanie szósty sezon serialu "Wikingowie"
"Neo Yokio" - nowe anime Netfliksa. Jaden Smith i Jude Law w trailerze (wideo)
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj