Agencja promująca w internecie PO i Trzaskowskiego z rekordowymi wynikami w latach wyborczych

Firma Apostołowie Opinii, obsługująca od kilku lat Platformę Obywatelską w zakresie komunikacji internetowej w ub.r. zanotowała 1,85 mln zł wpływów i 86,9 tys. zł zysku netto, wobec 1,97 mln zł i 45,8 tys. zł rok wcześniej. Dużo niższe wyniki osiągnęła w 2016 i 2017 roku, kiedy nie było kampanii wyborczych. W 2017 roku PO na usługi firmy wydała 318 tys. zł, a w 2018 roku PO i komitet wyborczy Koalicji Obywatelskiej przeznaczyły na to ponad 1 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ub.r. koszty operacyjne Apostołów Opinii zmalały rok do roku z 1,92 do 1,75 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia poszły w górę z 227,4 do 391,2 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 57,2 do 72,2 tys. zł, natomiast pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 1,63 do 1,29 mln zł.

Przełożyło się to na wzrost zysku netto z 45,8 do 86,9 tys. zł.

W 2018 i 2019 roku wyniki Apostołów Opinii były dużo wyższe niż we wcześniejszych latach. W 2016 roku agencja zanotowała 670 tys. zł przychodów i 9,9 tys. zł straty netto, a w 2017 roku 1,19 mln zł przychodów i 6,2 tys. zł zysku netto.

Duża część wpływów od Platformy Obywatelskiej

Apostołowie Opinii od kilku lat obsługują internetową komunikację Platformy Obywatelskiej. Nie opublikowano jeszcze sprawozdania partii z wydatkowania dotacji budżetowej w ub.r., natomiast w 2018 roku wydała ona ponad 1 mln zł na usługi firmy. Jak opisał serwis Konkret24, komitet wyborczy Koalicji Obywatelskiej wydał ponad 300 tys. zł na usługi agencji w mediach społecznościowych. Chodziło m.in. o promocję Rafała Trzaskowskiego w kampanii samorządowej (Trzaskowski w pierwszej turze wygrał wybory na prezydenta Warszawy).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wybory-prezydenckie-2020-rafal-trzaskowski-zaplacil-kare-za-bledy-po-i-oficjalne-poparcie-ruchu-lgbt-opinie,7170506365273729a ##

305 tys. zł PO wydała na usługi Apostołów Opinii w ramach Funduszu Eksperckiego, a kolejne 430 tys. zł przekazano agencji z innych kont posiadanych przez partię.

Z kolei w 2017 roku, kiedy nie odbyły się żadne wybory, PO za usługi Apostołów Opinii zapłaciła 318 tys. zł.

Agencja nie odpowiedziała na nasze pytania, jaka część jej przychodów w ub.r., kiedy odbyły się wybory do europarlamentu i polskiego parlamentu, pochodziła od PO i jej komitetów wyborczych ani jacy byli w ostatnich latach jej pozostali główni klienci.

Apostołowie Opinii pracowali dla PO także w czasie niedawnej kampanii przed wyborami prezydenckimi. Jeden z pięciorga współwłaścicieli agencji Michał Fedorowicz w wywiadzie zamieszczonym w zeszły piątek w „Dzienniku Gazecie Prawnej” przekonywał, że firmie udało się osiągać dużo wyższe zasięgi z przekazami Rafała Trzaskowskiego mimo kilkakrotnie niższego budżetu niż sztab Andrzeja Dudy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/andrzej-duda-najwiecej-wydal-na-spoty-wyborcze-w-polsacie-ponad-1-mln-zl-na-kampanie-tv-malgorzaty-kidawy-blonskiej-analiza,7170505242183297a ##

Fedorowicz podkreślił też, że dotarto z tymi przekazami do wybranych grup zwolenników Krzysztofa Bosaka i Szymona Hołowni. Poinformował, że przy analizowaniu treści w internecie o kampanii pracowało w agencji 15 osób.

Pozostali udziałowcy Apostołów Opinii to prezes firmy Julia Tobolewska, członek zarządu Marta Fedorowicz, Piotr Frączyk i Artur Kurasiński.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu